Τρίτη, 28 Ιουλίου 2009


ΜΑΤΙΑ ΕΡΜΗΤΙΚΑ ΚΛΕΙΣΤΑ – Eyes wide shut
(Tom Cruise, Nicole Kidman, Sydney Pollack, Leelee Sobieski
– Σκηνοθεσια:Stanley Kubrick)
Θεωρειται το κυκνειο ασμα του Κιουμπρικ. Φυσικα θεωρειται και αριστουργημα. Ταινια με εξαιρετικη μουσικη, καθηλωτικα υποβλητικη ατμοσφαιρα και ακρως προκλητικη. Οστοσο, το τι ακριβως γίνεται, το τι ηθελε να πει ως εργο και το γιατι θεωρειται αριστουργημα, ακομη δεν το εχω καταλαβει αν και εχω προσπαθησει, πιστεψτε με! Τρεις φορες το εχω δει… Τιποτα. Αυτό που σου μενει μετα την ταινια, είναι το σεξ, η διαφθορα, η ανουσια χλιδη που ολοι απαρνουμαστε αλλα κατά βαθος ευχομαστε να αποκτησουμε και τιποτα άλλο. Το μονο που θυμαμαι ως ιχνος υποθεσης είναι ότι ενας μεγαλογιατρος μετα την εξομολογηση της γυναικας του ότι παραλιγο να τον απατησει, περνα μια νυχτα οργιων, ναρκωτικων και διαφθορας.
ΜΙΚΡΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΜΕΤΑΞΥ ΦΙΛΩΝ – Shallow grave
(Ewan McGregor, Christopher Eccleston, Peter Mullan – Σκηνοθεσια:Danny Boyle)
Άλλη μια ιδιαιτερη ταινια από τον Ντανυ Μποϊλ, να ακροβατει αυτή τη φορα στις ισορροπιες μεταξυ μαυρης κωμωδιας και θριλερ, αποτελει την πρωτη συνεργασια του σκηνοθετη με τον Γιουαν ΜακΓκρεγκορ και την ταινια που ουσιαστικα «ανεδειξε» τον δευτερο. Σε καμια περιπτωση δεν αγγιζει την αριστουργηματικη ιδιαιτεροτητα του Trainspotting, όμως βλεπεται πολύ ευχαριστα. Είναι καλογυρισμενο, πρωτοτυπο και καλοπαιγμενο.
Ο Αλεξ είναι δημοσιογραφος, η Τζουλιετ γιατρος και ο Ντεϊβηντ λογιστης. Είναι φιλοι και συγκατοικοι. Όταν ένα βραδυ επιστρεφουν στο σπιτι τους και βρισκουν ένα πτωμα και μια βαλιτσα με λεφτα, οι ισορροπιες μεταξυ τους αρχιζουν να κλονιζονται.

Η ΜΗΤΕΡΑ – The mother
(Daniel Craig, Anne Reid)
Δυνατο και προκλητικοτατο ερωτικο κοινωνικο δραμα, από τον ανεξαρτητο βρεττανικο κινηματογραφο. Προκειται για ένα ερωτικο τριγωνο που δημιουργειται αναμεσα στην Μεη, μια γυναικα γυρω στα 60 που όταν μενει χηρα πηγαινει να ζησει με την κορη της, Ελεν, και τον Νταρρεν, τον εραστη της Ελεν. Εξαιρετικες ερμηνειες.

Δευτέρα, 27 Ιουλίου 2009


ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΟΥ BROKEBACK MOUNTAIN – Brokeback Mountain
(Heath Ledger, Jake Gyllenhaal, Anne Hathaway, Michelle Williams, Randy Quaid, Anna Faris – Σκηνοθεσια:Ang Lee)
Άλλη μια ταινια που ξεσηκωσε θυελλα αντιδρασεων με το προκλητικο του θεματος της! Το Μυστικο του Μπροουκμπακ Μαουντεν, είναι η πασιγνωστη πια ερωτικη ιστορια του Εννις και του Τζακ, των δυο καουμποηδων, που επι χρονια και φυσικα κρυφα από τις οικογενειες που ειχαν δημιουργησει, ειχαν σχεση. Περα από το παραδοξο του θεματος, καθ`ότι ο καουμποης επιβαλλεται να είναι αντρας!, και τις ακρως προκλητικες σκηνες που εκαναν τις αντιδρασεις για την ταινια ακομη εντονοτερες, προκειται για μια ταινια εξαιρετικα ανθρωπινη, ευαισθητη, μελαγχολικη, συγκινητικη, γυρισμενη σε πανεμορφα τοπια –μοιαζει με μια τεραστια διαφημιση του Marlboro!- με τεσσερις εξαιρετικους πρωταγωνιστες, αναμεσα στους οποιους και ο προωρα χαμενος Χηθ Λετζερ σε έναν από τους μεγαλυτερους ρολους της ζωης του, και μια ταινια που εν τελει σου αφηνει μονο θετικα συναισθηματα. Γλυκοπικρη αλλα αληθινη, μια ταινια για την αγαπη περα από κανονες, για την αγαπη από ανθρωπο σε ανθρωπο, για τους συμβιβασμους, το κηνυγι της ευτυχιας και τα «πρεπει» τα οποια τελικα μας την στερουν. Μια ταινια για την διαφορετικοτητα και την καταρα την οποια τελικα κουβαλουν οι ομοφυλοφιλοι ανθρωποι, αλλα και μια ταινια που πανω απ`όλα προσπαθει να μας μαθει να ζουμε όπως νιωθουμε ότι θελουμε να ζουμε γιατι αλλιως δεν θα ζησουμε ποτε. Θεωρω πως οσο κι αν μας ξενιζει μια τετοιου ειδους σχεση, η συγκεκριμενη ταινια μονο σε ανθρωπους με πολύ κλειστο μυαλο δεν θα αρεσε. Το θεμα είναι τι λεει, όχι τι δειχνει.
Να σημειωσουμε ότι απεσπασε 3 Οσκαρ, Καλυτερης Σκηνοθεσιας, Μουσικης και Διασκευασμενου Σεναριου το 2005, ενώ ηταν υποψηφιο και γι`αυτά της Καλυτερης Ταινιας αλλα και για ερμηνειας Α`Ανδρικου για τον Χηθ Λετζερ, Β`Ανδρικου για τον Τζεηκ Γκυλλενχααλ και Β`Γυναικειου για την Μισελ Γουιλλιαμς. Επισης στα γυρισματα της ταινιας εγινε η γνωριμια του Λετζερ με την Γουιλλιαμς, η οποια αργοτερα οδηγησε στον γαμο και την γεννηση της κορης τους.

ΜΑΤΩΜΕΝΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ – Blood diamond
(Leonardo DiCaprio, Jennifer Connelly, Djimon Hounsou – Σκηνοθεσια:Edward Zwick)
Πολύ καλογυρισμενη και εξαιρετικα δυνατη περιπετεια με ένα σπουδαιο καστ υπο την καθοδηγηση ενός καταξιωμενου σκηνοθετη. Ή αλλιως… ταινια-εγγυηση!
Αρχες της δεκαετιας του `90, λιγο μετα τον εμφυλιο της Σιερα Λεονε. Ο Ντανι Αρτσερ, τυχοδιωκτης, πρωην μισθοφορος και νυν λαθρεμπορος διαμαντιων και ο ψαρας Σολομον, ενωνουν τις δυναμεις τους, ο ενας για να σωσει τον γιο του από τους μιλιταριστες που σκορπουν τον τρομο, ενώ ο άλλος για να αποκτησει το σπανιο διαμαντι που τυχαια βρισκεται στα χερια του Σολομον.
Μια εξωτικη υπερπαραγωγη με δραση που κοβει την ανασα και ερμηνειες που καθηλωνουν, μια ταινια που σιγουρα αξιζει να δειτε. Προταθηκε για πεντε οσκαρ, αναμεσα στα οποια τα πρωτου και δευτερου Ανδρικου Ρολου.
ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ ΣΤΟΝ ΚΗΠΟ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ – Midnight in the garden of good and evil
(John Cusack, Kevin Spacey, Jude Law – Σκηνοθεσια:Clint Eastwood)
Δυνατο δικαστικο δραμα, βασισμενο στα πραγματικα γεγονοτα που ενεπνευσαν το μπεστ σελλερ του Τζον Μπερεντ, η ταινια μεταφερει το βιβλιο στη μεγαλη οθονη προκαλλωντας τεραστια αισθηση και αποτελωντας μια από τις ταινιες της χρονιας το 1997. Ο δημοσιογραφος Τζον Κελσο, καλειται να γραψει ένα αρθρο για τα θρυλικα Χριστουγεννιατικα παρτυ που δινει ο Τζιμ Γουιλλιαμς, δημαρχος της επαρχιακης πολης Σαβαννα. Γνωριζοντας τον Γουιλλιαμς, ανθρωπο αυτοδημιουργητο και παμπλουτο συλλεκτη εργων τεχνης, ο Κελσο νιωθει να μαγνητιζεται. Αθελα του όμως, τη βραδια του παρτυ, γίνεται μαρτυρας της δολοφονιας του Μπιλι, του νεαρου εραστη του Γουιλλιαμς, ο οποιος βρισκεται κατηγορουμενος για φονο.

Ο ΜΙΚΡΟΣ ΛΙΑΜ – Liam
(Ian Hart, Antony Borrows, Claire Hackett – Σκηνοθεσια:Stephen Frears)
Κοινωνικο δραμα, ατμοσφαιρικο και υποβλητικο, αφηγειται την ιστορια του 8χρονου Λιαμ και της αδελφης του, όταν στην περιοδο της Κρισης, βρεθηκαν αντιμετωποι με την ξενοφοβια, τη θρησκευτικη προκαταληψη, την βια, και την φτωχεια. Μια ταινια για αξιες και ηθικη από την παντα ιδιαιτερη ματια του Φριαρς, που σιγουρα αξιζει να δειτε.

ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ – A good year
(Russell Crowe, Marion Cotillard, Albert Finney, Freddie Highmore
– Σκηνοθεσια:Ridley Scott)
Ατμοσφαιρικο, ευαισθητο, γλυκοπικρο και νοσταλγικο love story από τον μετρ του επους Ριντλεϋ Σκοτ, μια ταινια με εξαιρετικο καστ, υπεροχη φωτογραφια και ωραια μουσικη, η οποια βλεπεται παρα πολύ ευχαριστα, αποτελει όμως μια τεραστια αντιγραφη του Περπατωντας στα Συννεφα και δεν εχει να πει τιποτα καινουριο. Ενας επιτυχημενος χρηματιστης, επιστρεφει στη Γαλλια στο εξοχικο του θειου του και νοσταλγωντας τις στιγμες που περασε εκει ως παιδι αρχιζει να ανακαλυπτει και παλι τις χαρες της ζωης.

Η ΜΑΡΓΚΟΤ ΣΤΟ ΓΑΜΟ – Margot at the wedding
(Nicole Kidman, Jack Black, Jennifer Jason Leigh, John Torturo)
Μακραν από τις χειροτερες ταινιες της Κιντμαν. Απαραδεκτο. Μονο ετσι μπορω να το χαρακτηρισω. Μια ταινια χωρις αρχη, μεση ή τελος, με τους πλεον κακογραμμενους ηρωες και την πιο ανυπαρκτη υποθεση που εχω συναντησει ποτε σε ταινια! Πραγματικα ντροπη για τους ηθοποιους! Μην περιμενετε να περιγραψω την υποθεση… κανεις δεν την ξερει!
ΜΗ ΑΝΑΣΤΡΕΨΙΜΟΣ – Irreversible
(Monica Bellucci, Vincent Cassel, Albert Dupontel)
Προκειται για την ταινια που προκαλλεσε τεραστια αισθηση και ποικιλλες αντιδρασεις για την περιφημη πια σκηνη του βιασμου! Γνωρισε τεραστια επιτυχια και εκοψε πολλα εισητηρια, όχι επειδη είναι καλη ταινια, αλλα επειδη ολος ο κοσμος εσπευσε να τη δει από περιεργεια μονο και μονο για να δουν μια δεκαλεπτη σκηνη βιασμου η οποια χαρακτηριστηκε ως ο πιο σκληρος βιασμος στην ιστορια του κινηματογραφου! Οντως προκειται για μια από τις πιο σκληρες σκηνες που εχω συναντησει σε ταινια και οφειλω να ομολογησω πως αυτή ηταν και η μοναδικη φορα που παραδεχτηκα τη Μπελλουτσι, γιατι αν μη τι άλλο, η συγκεκριμενη σκηνη το μονο πραγμα που χρειαζεται περισσοτερο ισως κι από το ιδιο το ταλεντο, είναι τα κοτσια τα οποια η Μπελλουτσι απεδειξε ότι εχει! Η υποθεση κατά τ`αλλα είναι παρα πολύ απλη. Μια γυναικα πεφτει θυμα βιασμου και ο φιλος της προσλαμβανει δυο επαγγελματιες για να εκδικηθουν τον βιαστη… Παρ`όλα αυτά, κατ`εμε, αυτό που είναι το μεγαλυτερο ατου της ταινιας, η σκηνη του βιασμου δηλαδη, ταυτοχρονα είναι και το μεγαλυτερο μειονεκτημα της, γιατι ημασταν ολοι τοσο περιεργοι να δουμε όχι την ταινια, αλλα τη συγκεκριμενη σκηνη, που ολο το υπολοιπο εργο, φαινεται απιστευτα αδιαφορο…
ΜΙΑ ΠΟΡΝΟΓΡΑΦΙΚΗ ΣΧΕΣΗ – Une liaison pornographique
(Sergi Lopez, Nathalie Baye)
Γαλλικη ερωτικη ταινια, αφορα κυριως στο σινεφιλ κοινο, ακρως θεατρικη –είναι σχεδον εξ`ολοκληρου γυρισμενη σε ένα δωματιο ξενοδοχειου με δυο μονο ατομα- εξαιρετικα συγχρονη, αληθινη, ελαχιστα προκλητικη αναλογικα με το θεμα της, και παρα πολύ καλοπαιγμενη. Τοσο η Μπαϊγ, οσο και ο Λοπεζ, απεσπασαν βραβεια ερμηνειας στο Φεστιβαλ Βενετιας, 1999. Η ιστορια απλουστατη, και καθημερινη. Ένα ζευγαρι συναντιεται συστηματικα σ`ένα ξενοδοχειο για να κανουν σεξ, αλλα στην πορεια ανακλυπτουν ότι εχουν ερωτευτει ο ενας τον άλλο.

ΜΕΙΝΕ ΑΚΙΝΗΤΗ – Non ti muovere
(Penelope Cruz, Sergio Castellitto – Σκηνοθεσια:Sergio Castellitto)
Δυνατο κοινωνικο δραμα, με ένα συγκλονιστικο ρεσιταλ από την Πενελοπε Κρουζ στον μεγαλυτερο κατ`εμε ρολο της καριερας της, σε μια ιταλικη ταινια σε σεναριο και σκηνοθεσια του Σερτζιο Καστελλιττο, σκληρη αλλα ουσιαστικη και βαθια ειλικρινης, αφηγειται την παθιασμενη σχεση του Τιμοτεο, ενός καθ`όλα ευηπολυπτου γιατρου, παντρεμενου με παιδι, με την Ιταλια, μια γυναικα χωρις στον ηλιο μοιρα, για την οποια ο Τιμοτεο ηταν ετοιμος να διαλυσει τα παντα. Μια ταινια γεματη από την ποιητικη ασχημια του ρεαλισμου, με ένα από τα πιο ανατριχιαστικα φιναλε που εχω δει στην ζωη μου, που συνδυαζει τον κυνισμο με την ευαισθησια και τον συμβιβασμο με το ονειρο, αποτελωντας για μενα μια από τις καλυτερες ευρωπαϊκες ερωτικες ταινιες ολων των εποχων!

ΜΑΖΙ ΠΟΤΕ – Gegen die wand
(Birol Unel, Sibel Kekilli – Σκηνοθεσια:Fatih Akin)
Θεωρειται η σπουδαιοτερη ταινια του τουρκου σκηνοθετη Φατιχ Ακιν, η οποια ενθουσιασε τους απανταχου κριτικους και το σινεφιλ κοινο, και απεσπασε συνολικα 23 βραβεια. Βλεποντας το, το μονο που καταφερα να συμπερανω ηταν ότι ο Φατιχ Ακιν, όπως οι περισσοτεροι σπουδαιοι και κουλτουριαρηδες σκηνοθετες, δεν μου παει! Η αληθεια είναι πως η ταινια βλεπεται, και βλεπεται μαλλον ευχαριστα, όμως τι ηταν αυτό που ηθελε να πει… το εχασα! Ουτε καταφερε να με προβληματισει για κατι…
Μετα από μια αποτυχημενη αποπειρα αυτοκτονιας, ο Καχιτ, ενας 40αρης, αλκοολικος ναρκωμανης αλητακος, οδηγειται στο νοσοκομειο οπου και γνωριζει την επισης αυτοκαταστροφικη, νεαρη, Σιμπελ. Η Σιμπελ, προκειμενου να γλιτωσει από τις συντηριτικες αντιληψεις της οικογενειας της, του προτεινει να κανουν ένα λευκο γαμο ετσι ώστε να μπορει να ζησει ανεξαρτητη. Ο Καχιτ δεχεται, κατά τη διαρκεια της συμβιωσης τους όμως, ερωτευεται τη Σιμπελ με καταστροφικες συνεπειες.

ΜΟΙΡΑΙΟ ΠΑΘΟΣ – Damage
(Jeremy Irons, Juliette Binoche, Miranda Richardson, Peter Stormare, David Thewlis – Σκηνοθεσια:Louis Malle)
Κλασσικο ερωτικο θριλερ με δυνατο καστ και μια καταπληκτικη μουσικη που αφησε εποχη! Ευνοημενο από τους κριτικους και με μια υποψηφιοτητα για Οσκαρ Β`Γυναικειου Ρολου, ως ταινια εχω να πω ότι δεν βλεπεται. Μα με τιποτα! Το βρηκα εξαιρετικα ανουσιο και απιστευτα αργο, καποια στιγμη κοιμηθηκα, μετα ξυπνησα και μεσα στα επομενα δυο λεπτα ξανακοιμηθηκα, μετα ξυπνησα στο τελος, ειπα «Α, αυτό γίνεται τελικα…» και μετα το εκλεισα. Τραγικη εμπειρια. Προκειται για την παρανομη σχεση του Στηβεν Φλεμμινγκ, μελους του Κοινοβουλιου, με την Αννα Μπαρτον, τη γυναικα του γιου του.

Τετάρτη, 15 Ιουλίου 2009


ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ – American history X
(Edward Norton, Edward Furlong, Beverly D`Angelo)
Αυτό είναι που λεμε «ταινιαρα!». Ντοκυμαντεριστικη σχεδον σκηνοθεσια, ο Νορτον σε μια από τις μεγαλυτερες ερμηνειες της ζωης του, μια ταινια για τον ρατσισμο που καταφερνει να ξεφυγει από τα προτυπα της «αμερικανιας – σου κανω κηρυγμα για το σωστο» τασης, ένα δυνατο δραμα, σκληρο, και σοκαριστικο και ένα φιναλε που δεν αφηνει κανεναν χωρις κατι για να σκεφτει μετα το τελος της ταινιας.
Ο Ντερεκ και ο Ντανυ, είναι αδελφια μιας διαλυμμενης οικογενειας. Ο Ντερεκ, μεγαλυτερος, νεοναζι, και αρχηγος μιας ολοκληρης συμμοριας, ο σκληρος που κανει παντα αυτό που θελει, αποτελει προτυπο για τον Ντανυ. Όταν μετα τη δολοφονια ενός αφρικανου, ο Ντερεκ βρισκεται στη φυλακη, μαθαινει με τον χειροτερο τροπο το λαθος του. Βγαινοντας, λιγα χρονια μετα, προσπαθει να σωσει τον αδελφο του, τον οποιο βρισκει να εχει γινει μια άλλη εκδοχη του εαυτου του.

Ο ΜΕΞΙΚΑΝΟΣ – The Mexican
(Brad Pitt, Julia Roberts, James Gandolfini, Gene Hackman
– Σκηνοθεσια:Gore Verbinski)
Απολαυστικοτατη μαφιοζικη κωμικη περιπετεια, με εξυπνο χιουμορ, πρωτοτυπο σεναριο και ένα εξαιρετικο καστ! Ταινια, που χωρις να είναι αυτό που λεμε «ταινιαρα!» τρελλαινεσαι να την βλεπεις και να την ξαναβλεπεις! Ο Τζερι είναι ενας γκαντεμης και ατζαμης κακοποιος, ο οποιος καλειται να περασει τα συνορα του Μεξικο, κουβαλωντας παρανομα βεβαια, ένα αρχαιο οπλο που υποτιθεται ότι είναι καταραμενο! Λιγο πριν ξεκινησει το ταξιδι του, η φιλεναδα του Σαμανθα, τον εγκαταλειπει λεγοντας του ότι δεν μπορει να εκπληρωσσει τις αναγκες της. Τα αφεντικα του Τζερι όμως, καθως δεν του εχουν καμια εμπιστοσυνη, προσλαμβανουν έναν δολοφονο να απαγαγει τη Σαμανθα μεχρι ο Τζερι να επιστρεψει με το οπλο. Εκεινο που δεν ξερουν όμως, είναι ότι μετα τον χωρισμο τους, η Σαμανθα δεν εχει την παραμικρη ιδεα για το τι κανει ο Τζερι, ενώ ο Τζερι φυσικα, χανει το οπλο…
ΜΙΛΑ ΤΗΣ – Hable con ella
(Rosario Flores, Geraldine Chaplin, Pina Bausch, Paz Vega, Marisa Paredes, Cecilia Roth – Σκηνοθεσια:Pedro Almodovar)
Από τις πλεον προκλητικες, αναμφισβητητα συγκλονιστικες όμως ταινιες του Αλμοδοβαρ, το Μιλα της, είναι μια ταινια σταθμος για την καριερα του σκηνοθετη της, αλλα και ένα από τα πλεον απολυτα must see του σινεφιλ κοινου! Γεματο από κάθε ειδους ιδιαιτεροτητα που χαρακτηριζει τον ισπανικο κινηματογραφο και κυριως τον ιδιο τον Αλμοδοβαρ, καταφερνει να σοκαρει και ταυτοχρονα να αγγιξει, να προκαλεσει με την ασχημια και τη διαστροφη του αλλα και να συγκινησει με τον ρομαντισμο και την ανθρωπια του. Προκειται για την ιστορια του Μπενινο, ενός νοσοκομου, ο οποιος ερωτευεται την κοπελα που φροντιζει επι μηνες, ενώ αυτή είναι σε κωμα και για την φιλια που αναπτυσσεται ταυτοχρονα αναμεσα στον Μπενινο και τον Μαρκο, φιλο της Λιδιας, η οποια νοσηλευεται στο ιδιο νοσοκομειο.

ΜΙΑ ΦΟΡΑ… - Once
(Glen Hansard, Marketa Irglova)
Ανεξαρτητο, σινεφιλ, ροκ love story, το οποιο απεσπασε εξαιρετικες κριτικες και καταφερε να κερδισει και το Οσκαρ Μουσικης το 2006. Προσωπικα το βρηκα απαραδεκτο. Ανουσιο, βαρετο, αργο, κακοπαιγμενο, κακογυρισμενο και παγεροτατα αδιαφορο. Ενας νεαρος που θελει να γινει ροκ σταρ και μια μεταναστρια, συναντιουνται και αποφασιζουν να βγαλουν μαζί έναν δισκο. Σε ολη την ταινια ακους το ιδιο και το ιδιο τραγουδι με αυτους τους δυο να το τραγουδανε, παρενθεση ότι σε καμια περιπτωση δεν είναι τραγουδι για Οσκαρ, ενώ μεταξυ τους υπαρχει μια χημεια, μια συμπαθεια, ένα κατι, αλλα από την αρχη μεχρι και το τελος της ταινιας, ποτε δεν γίνεται, ή εστω ποτε δεν λεγεται, τιποτα. Προκειται για μια από τις ταινιες που ειλικρινα θελω να διαγραψω από τη μνημη μου, όμως ειχα εξοργιστει τοσο πολύ, που δεν μπορω!

ΜΗΔΕΙΑ – Medea
(Udo Kier – Σκηνοθεσια:Lars von Trier)
Ο μεγαλυτερος ενδεχομενως Δανος σκηνοθετης στην ιστορια του κινηματογραφου, εχοντας δημιουργησει μια ολοκληρη νέα σχολη κινηματογραφησης, καταπιανεται με την αρχαια τραγωδια του Ευριπιδη, μεταφεροντας στη μεγαλη οθονη, την ιστορια της Μηδειας, αφαιρετικα, συμβολικα, συντηριτικα και με σεβασμο στα θεατρικα δεδομενα. Για καποιους ισως και να είναι από τις μεγαλυτερες ταινιες στην ιστορια, εγώ όμως δεν ειμαι φαν του Τριερ, οποτε το μονο που εχω να πω, είναι πως βλεπεται, καθολου ευκολα όμως.

Παρασκευή, 10 Ιουλίου 2009

ΜΙΑ ΑΛΛΙΩΤΙΚΗ ΖΩΗ – A life less ordinary
(Ewan McGregor, Cameron Diaz, Holly Hunter, Delroy Lindo, Stanley Tucci, Ian Holm
– Σκηνοθεσια:Danny Boyle)
Φοβερη ταινια! Διασκεδαστικη, απροβλεπτη, διαφορετικη, ζωντανη, με ένα συνδυασμο ρομαντισμου και μαυρου χιουμορ που ποτε μα ποτε δεν εχουμε ξαναδει! Ο Ντανυ Μποϊλ, για τριτη φορα ενωνει τις δυναμεις του με τον Γιουαν ΜακΓκρεγκορ και το αποτελεσμα φυσικα είναι μοναδικο! Προκειται για μια κωμικη περιπετεια με απαγωγη οπου το θυμα και ο απαγωγεας ερωτευονται! Φρεσκια ροκ διαθεση, γρηγοροι ρυθμοι, σπανια αυθεντικοτητα, και ένα εξαιρετικο καστ υπο την επιβλεψη ενός από τους πλεον ιδιαιτερους σκηνοθετες.
Ο Ρομπερτ δουλευει ως καθαριστης σε ένα εργοστασιο. Όταν ο εργοστασιαρχης, του ανακοινωνει πως είναι υποχρεωμένος να τον απολυσει, γιατι η δουλεια του είναι κατι που μπορει πλεον να γινει από μηχανηματα τα οποια δεν θα ζητανε μισθο, ο Ρομπερτ, αποφασιζει να απαγαγει την κακομαθημενη κορη του, Σελιν, και να ζητησει λυτρα. Ως ερασιτεχνης όμως, δεν εχει ιδεα από απαγωγες. Αυτή που τον βοηθαει να πετυχει τον στοχο του είναι η ιδια η Σελιν! Ταυτοχρονα, ο Τζακσον και η Ο`Ραϊλι, δυο αγγελοι, στελνονται στη γη, με σκοπο να ερευνησουν τις ανθρωπινες σχεσεις και να αποδειξουν ότι ο ερωτας υπαρχει ακομη. Τελειο παραδειγμα για την αποστολη τους, θα είναι φυσικα ο Ρομπερτ και η Σελιν!

Η ΜΠΑΛΑΝΤΑ ΤΟΥ ΤΖΑΚ ΚΑΙ ΤΗΣ ΡΟΟΥΖ – The ballad of Jack and Rose
(Daniel Day Lewis, Camilla Belle, Catherine Keener, Paul Dano, Beau Bridges, Jena Malone – Σκηνοθεσια:Rebecca Miller)
Καθαρα σινεφιλ ταινια, ιδιαιτερη, από αυτές που δεν χωρανε σε κατηγοριες. Σεναριο και σκηνοθεσια της Ρεμπεκα Μιλλερ, γυναικας του Ντεϊ Λιουις, και μια ιστορια «οικογενειακης» φυσεως. Ο Τζακ, ισχυρογνωμων και αλτρουιστης, ζει σε ένα απομονωμενο μερος με την 16χρονη κορη του Ροουζ, την οποια προσπαθει να προφυλαξει από τα «κακα» του κοσμου. Η Ροουζ μεγαλωνοντας όμως αρχιζει να εχει αποριες τις οποιες ο Τζακ δεν μπορει να βρει τον τροπο να απαντησει. Τα πραγματα περιπλεκονται περισσοτερο, όταν μαζί τους ερχεται να ζησει η Καθλιν, φιλη του Τζακ, με τους δυο εφηβους γιους της.

Τετάρτη, 1 Ιουλίου 2009


Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΑΚΕΦΑΛΟΥ ΚΑΒΑΛΑΡΗ – Sleepy Hollow
(Johnny Depp, Christina Ricci, Miranda Richardson, Michael Gambon, Casper Van Dien, Christopher Walken, Christopher Lee, Martin Landau – Σκηνοθεσια:Tim Burton)
Ένα από τα καλυτερα εργα του μεγαλου Τιμ Μπαρτον, σαφως το καλυτερο σε αυτό το ειδος, ένα μεταφυσικο αστυνομικο θριλερ μυστηριου εποχης, που συνδυαζει τον μακαβριο και γοτθικο τρομο, με ρομαντισμο και βαθια ευαισθησια αλλα και εντονα κωμικα στοιχεια. Προκειται για μια κορυφαια ταινια που σε καμια περιπτωση δεν πρεπει να χασετε, βασισμενη στο κλασσικο δηιγημα του Ουασιγκτον Ιρβινγκ, πλαισιωμενη από ένα εξαιρετικο καστ, νομιζω είναι περιττο να πω το ποσο καταπληκτικος είναι ο Τζονι Ντεπ στο ρολο του Ικαμποντ Κρεην, με μια ατμοσφαιρα τοσο παραμυθενια οσο θα βρειτε σε ελαχιστες άλλες ταινιες.
1799. Ο νεαρος αστυνομικος Ικαμποντ Κρεην στελνεται στο Σλιπυ Χολλοου, ένα επαρχιακο χωριο να ερευνησει μια σειρα φονων, οπου αρκετα πτωματα εχουν βρεθει αποκεφαλισμενα. Εκει, συμφωνα με τα λεγομενα των κατοικων, τον τρομο εχει σπειρει ο Ακεφαλος Καβαλαρης, το πνευμα ενός βαρβαρου πολεμιστη που ζητα εκδικηση για τον θανατο του.
ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΚΟΛΠΟ – The bank job
(Jason Statham, Saffron Burrows)
Εξαιρετικα δυνατη περιπετεια βασισμενη σε πραγματικα γεγονοτα, η οποια σε κραταει από το πρωτο μεχρι το τελευταιο λεπτο με κομμενη την ανασα!
Τον Σεπτεμβριο του 1971, στο Λονδινο, εγινε μια από τις μεγαλυτερες ληστειες της ιστοριας. Τα κλοπιμαια ξεπερνουσαν τα 3.000.000 λιρες, τα οποια δεν βρεθηκαν ποτε. Κανεις ποτε δεν συνεληφθη. Η ιστορια αποτελουσε πρωτοσελιδο σε ολες τις εφημεριδες για αρκετες μερες και μετα από λιγο όλα αποσιωπηθηκαν. Η ταινια αποκαλυπτει το τι πραγματικα συνεβη, σε μια ιστορια φονων, διαφθορας από την κυβερνηση και την βασιλικη οικογενεια, σεξουαλικα σκανδαλα και ναρκωτικα, οπου οι ληστες ηταν κυριολεκτικα οι πιο αθωοι.

Ο ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ – The Secret Garden
(Maggie Smith, Irene Jacob)
Εξαιρετικη παιδικη περιπετεια, ατμοσφαιρικη, υποβλητικη, καλογυρισμενη, που παρα πολύ ανετα μπορει να ειδωθει και από ενηλικες. Η Μαιρι Λεννοξ, ένα μικρο κοριτσι, αναγκαζεται να μετακομισει στο αρχοντικο του θειου της στο Γιορκσαϊρ, μετα τον θανατο των γονιων της. Ο θειος της, απομακρος και αυστηρος, πενθει ακομα για τον θανατο της γυναικας του, δεκα χρονια πριν. Η Μαιρι μενει μονη τον περισσοτερο χρονο και αρχιζει να εξερευνα το αρχοντικο. Συντομα ανακαλυπτει έναν μυστικο κηπο, σφραγισμενο εδώ και χρονια, που ηταν ο αγαπημενος της θειας της. Η Μαιρι αποφασιζει να τον επαναφερει στη ζωη και να τον δειξει στον αρρωστο ξαδελφο της Κολιν. Όταν τα παιδια θα μπουν τελικα μεσα στον κηπο, οι ζωες ολων, αλλαζουν.

Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΝΑΤΡΙΧΙΛΛΑ – The big chill
(Tom Berenger, Glenn Close, William Hurt, Kevin Kline, Jeff Goldblum, Kevin Costner
– Σκηνοθεσια:Lawrence Kasdan)
Κοινωνικο δραμα που αφησε εποχη, όχι τοσο για την ουσια του κατά τη γνωμη μου, αλλα γιατι ηταν η ταινια που ανεδειξε μια ολοκληρη γενια μεγαλων ηθοποιων, όπως η Γκλεν Κλοουζ, ο Γουιλλιαμ Χαρτ και ο Κεβιν Κλαϊν, όταν ακομη ηταν νεαροι που δεν τους ηξερε κανεις! Η ταινια αφηγειται την ιστορια μιας παρεας από το πανεπιστημιο, όταν συναντιουνται χρονια μετα, με αφορμη την κηδεια ενός φιλου τους.

Ο ΜΑΓΟΣ ΜΕΡΛΙΝ – Merlin
(Sam Neil, Helena Bonham Carter, Miranda Richardson, Rutger Hauer, Isabella Rossellini, Lena Headey)
Ο θρυλος του Καμελοτ, του Εξκαλιμπερ, του Βασιλια Αρθουρου, της Στρογγυλης Τραπεζης και της Κυρας της Λιμνης, από την αρχη του, από τη γενησση του Μερλιν –ή μαλλον από την δημιουργια του από την σατανικη μαγισσα Μαμπ. Ο ερωτας του με την λαιδη Νιμουε, η εχθρα του με την Μαμπ, η ανοδος του Αρθουρου αλλα και όλα τα πιο γνωστα στοιχεια του θρυλου, ο ερωτας της Γκουινεβιρ με τον φιλο του Αρθουρου, Λανσελοτ, η ετεροθαλης αδελφη του Αρθουρου, Μοργκαν Λε Φεϊ και ο νωθος γιος τους, Μορντρεντ, που αποτελεσε τη μεγαλυτερη απειλη προς το βασιλειο του Καμελοτ, σε μια ιστορια ερωτα, μαγειας, πολεμου, διαφθορας και προδοσιας. Η ταινια είναι ατμοσφαιρικη, καλογυρισμενη, αν και λιγο πιο «παιδικη» από άλλες μεταφορες του θρυλου, καθως εστιαζει περισσοτερο στον Μερλιν και στα μαγικα στοιχεια… Παρολλα αυτά, βλεπεται παρα πολύ ευχαριστα και είναι αρκετα ακριβης.
Η ΜΕΡΑ ΤΗΣ ΜΑΡΜΟΤΑΣ – Groundhog day
(Bill Murray, Andie MacDowell)
Εξαιρετικα πρωτοτυπη κωμωδια, με έναν απολαυστικοτατο Μπιλ Μαρρεϋ, σε μια ταινια που αφησε εποχη! Ο Φιλ, είναι ενας σνομπ, εγωιστης και ψωνισμενος μετεωρολογος που κανει τα ρεπορταζ για δελτια καιρου. Σε μια επαρχιακη πολη, η Μέρα της Μαρμοτας, είναι η πρωτη μέρα της ανοιξης, στην οποια λεγεται ότι μια μαρμοτα εχει την ικανοτητα να προβλεπει τον καιρο, και φυσικα το γεγονος αποτελει πανηγυρι για τους ντοπιους. Ο Φιλ, για τεταρτη συνεχη χρονια, καλειται να καλυψει το ρεπορταζ με την μαρμοτα την οποια τοσο απεχθανεται! Ο Φιλ γκρινιαζει αλλα το δεχεται, και την επομενη του πανηγυριου όταν είναι ετοιμος να φυγει, ανακαλυπτει πως κατά ένα σατανικο τροπο, ξαναζει την ιδια μέρα! Το ιδιο συμβαινει και την επομενη και ο Φιλ με τρομο συνειδητοποιει πως είναι καταδικασμενος να ζει για μια ολοκληρη αιωνιοτητα τη χειροτερη μέρα της ζωης του!
ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΘΡΕΦΤΗ – Mirrors
(Kiefer Sutherland, Jason Flemyng)
Δυνατο θριλερακι τρομου, που γνωρισε τεραστια επιτυχια. Πρωτοτυπο θα ελεγα σεναριο, υποβλητικη ατμοσφαιρα, καποιες εξαιρετικα αποκρουστικες σκηνες που εμενα μου εσπασαν τα νευρα αλλα σε καποιους αλλους αρεσουν –τι να πω, γουστα είναι αυτά-, γενικα στο ειδος του είναι από τα πολύ καλά.
Ο Μπεν Καρσον, πρωην αστυνομικος, πιανει δουλεια ως νυχτοφυλακας σε ένα εδώ και χρονια καμμενο πολυκαταστημα. Ο χωρος μεσα είναι γεματος με τεραστιους καθρεφτες, οι οποιοι όμως φαινονται να κρυβουν σατανικες δυναμεις που σιγα σιγα κυριευουν τον Μπεν θετωντας σε κινδυνο τον ιδιο αλλα και την οικογενεια του. Δυνατο φιναλε!

ΟΙ ΜΝΗΜΕΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ – The weight of water
(Sean Penn, Elizabeth Hurley, Catherine MacCormack, Josh Lucas, Sarah Polley, Urlich Thomsen, Katrin Cartlidge)
Ταινια πρωτοτυπη και ιδιαιτερη, δεν χωραει ευκολα σε κατηγοριες. Ένα διεθνες καστ σε μια ταινια που ακροβατει καπου αναμεσα σε αστυνομικο θριλερ εποχης και ερωτικο θριλερ μυστηριου του σημερα. Υποβλητικη ατμοσφαιρα, καλογραμμενοι χαρακτηρες, και ενας εξαιρετικος Σων Πεν να απογειωνει τα κρυφα νοηματα του εργου.
Νιου Χαμσαϊρ, 1873. Δυο αλλοδαπες γυναικες βρισκονται βαναυσα δολοφονημενες. Μονη επιζησασα, η Μαρεν, η οποια και καταφερνει να αναγνωρισει το προσωπο του δολοφονου και να τον οδηγησει στην κρεμαλα. Σημερα, η Τζην, μια φωτορεπορτερ, αναλαμβανει να φωτογραφησει τον τοπο του εγκληματος. Μεσα σ`ένα σκαφος, η Τζην, με τον αντρα της, τον κουνιαδο της και την κοπελα του, ταξιδευουν για το Νιου Χαμσαϊρ. Η ατμοσφαιρα μεταξυ τους είναι ηλεκτρισμενη, ενώ η Τζην, μελετωντας ένα ημερολογιο καποιου αυτοπτη μαρτυρα του εγκληματος, φαινεται να ανακαλυπτει ορισμενα τρομακτικα μυστικα…

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΙΑΝΟΥ – The piano
(Holly Hunter, Harvey Keitel, Anna Paquin, Sam Neill – Σκηνοθεσια:Jane Campion)
Κλασσικη ταινια, σε σκηνοθεσια της Τζεην Καμπιον, που σημειωσε μεγαλη επιτυχια και την καθιερωσε ως μια από τις πλεον ταλαντουχες σκηνοθετιδες. Καλογυρισμενο, ατμοσφαιρικο, ποιητικο, εσωτερικο, ευαισθητο και αισθησιακο, τα Μαθηματα Πιανου είναι μια ταινια που σιγουρα εχει κατακτησει πια την θεση της στην ιστορια του κινηματογραφου.
Μεσα 19ου αιωνα. Η Εϊντα, μια κωφαλαλη γυναικα, και η κορη της Φλωρα, μετακομιζουν από την Σκωτια στη Νέα Ζηλανδια οπου και βρισκεται ο νεος συζηγος της Εϊντα. Η ζωη τους εκει όμως δεν παει όπως την ειχε φανταστει, οι σχεσεις με τον συζυγο της δεν είναι οι καλυτερες και τα πραγματα χειροτερευουν όταν αυτος πουλαει σε έναν γειτονα, το αγαπημενο της πιανο. Η Εϊντα, προκειμενου να εξακολουθει να παιζει, κλεινει μαζί του μια ιδιομορφη συμφωνια η οποια θα εχει καταστρεπτικες συνεπειες για ολους.