Τρίτη, 23 Ιουνίου 2009

ΜΑΓΙΚΑ ΦΙΛΤΡΑ – Practical Magic
(Sandra Bullock, Nicole Kidman, Aidan Quinn, Diane Wiest, Evan Rachel Wood, Camilla Belle)
Κομεντι επιστημονικης φαντασιας, από τις χειροτερες επιλογες της Κιντμαν, αλλα μια από τις καλες της Μπουλοκ, δεδομενου του τι είναι οι άλλες της ταινιες! Η Σαλλυ και η Γκιλλιαν Οουενς, δυο αδελφες εχουν το χαρισμα της μαγειας το οποιο διευκολυνει αρκετα τη ζωη τους. Μαζί μ`αυτό όμως κουβαλουν και μια οικογενειακη καταρα, η οποια λεει, πως οποιος αντρας ερωτευονται, μετα από λιγο καιρο θα πεθανει. Η Σαλλυ και η Γκιλλιαν, αποφασισμενες πια να γνωρισουν την πραγματικη αγαπη, θα προσπαθησουν να σπασουν την καταρα…
ΜΗΝ ΠΕΡΝΑΣ, ΑΝΑΒΕΙ ΚΟΚΚΙΝΟ! – (ξενος τιτλος:Watch out… red light)
(Ιωαννα Παππα, Κωσταντινος Κωσταντοπουλος, Θαλεια Ματικα, Δημητρα Χατουπη, Αλκης Παναγιωτιδης, Τζεσυ Παπουτση, Τασος Πυργιερης, Ασημακης Αλεξιου, Σπυρος Φωκας – Σκηνοθεσια:Ισαβελλα Μαυρακη)
Νεανικη δραματικη ταινια, αρκετα καλη για τα ελληνικα δεδομενα. Πολλοι γνωστοι ηθοποιοι αποτελουν το καστ, καποιοι απ`αυτους εξαιρετικοι… Τελος της σχολικης χρονιας, και μια παρεα 18χρονων, λιγο πριν τις Πανελληνιες εξετασεις κανει καταληψη στο σχολειο. Οι ερωτες τους, οι σχεσεις με τους γονεις τους, ο τροπος που βλεπουν εναν κοσμο στον οποιο παλευουν να επαναστατουν, οι αντιδρασεις που κανεις δεν καταλαβαινει λες και κανεις δεν ηταν ποτε 18! Συγχρονο και ειλικρινες, αποδιδει μια πραγματικοτητα που οι περισσοτεροι ανθρωποι εχουν ξεχασει, μια ταινια για την ενηλικιωση και το τελος της αθωοτητας που για τα σημερινα παιδια δυστυχως είναι πολύ πριν τα 18…
ΜΑΤΙΑ ΑΠΟ ΝΥΧΤΑ – (ξενος τιτλος:Eyes of night)
(Βαγγελιω Ανδρεαδακη, Γιαννης Καρατζογιαννης, Εκαβη Ντουμα
– Σκηνοθεσια:Περικλης Χουρσογλου)
Προκειται για ένα τυπικοτατο δειγμα του συγχρονου ελληνικου κινηματογραφου. Ισως από τα καλυτερα-«τυπικα», σιγουρα όχι όμως από τις ταινιες που κανουν τη διαφορα και σου δινουν την ελπιδα ότι ισως κι εμεις μια μέρα να κανουμε κινηματογραφο. Προκειται για μια παρα πολύ απλη και συνηθισμενη ιστορια, γυρισμενη με ολη την φτωχεια και την μιζερια που στην Ελλαδα θελουμε να ονομαζουμε ρεαλισμο, όχι γιατι ετσι είναι, αλλα γιατι ετσι μας συμφερει… Είναι η ιστορια τριων διαφορετικων ανθρωπων που οι ζωες τους πλεκονται, και οι ιδιοι τους αλλαζουν μεσα από τις καταστασεις. Η Ελευθερια, γυρω στα 40, που αγαπαει τον Χρονη και θελει να κανει μαζί του ένα παιδι, γνωριζοντας πως ο χρονος της τελειωνει. Ο Χρονης, οδηγος νταλικας που του αρεσει να φευγει και κάθε φορα που κατι συμβαινει αυτό είναι και η μονη του λυση, και η Βαλια, μια νεαρη κοπελα που θελει να φυγει από την επαρχια και να ερθει στην Αθηνα. Αυτό. Για ελληνικη ταινια, βλεπεται. Μεχρι εκει όμως.

Ο ΜΟΝΟΜΑΧΟΣ – Gladiator
(Russell Crowe, Joaquin Phoenix, Richard Harris, Derek Jacobi, Djimon Hounsou
– Σκηνοθεσια:Riddley Scott)
Επικη ταινια, παρα πολύ καλογυρισμενη, με τον Ρασελ Κροου και τον Χοακιν Φοινιξ, στους πρωταγωνιστικους ρολους, που αποθεωσαν κυριολεκτικα την καριερα τους και τους εκαναν ευρεως γνωστους. Απεσπασε 5 Οσκαρ, αναμεσα στα οποια ηταν αυτά της Καλυτερης Ταινιας, Α`Ανδρικου Ρολου και Κοστουμιων.
Ο Μαξιμος, Ρωμαιος στρατηγος, προκειται να γινει ο διαδοχος του αυτοκρατορα Μαρκου Αυρηλιου. Ο γιος του αυτοκρατορα, Κομμοδος, αποφασισμενος να τον καταστρεψει, σκοτωνει την οικογενεια του και ριχνει τον ιδιο στην αρενα, καταδικασμενο να πολεμαει μεχρι να πεθανει. Ο Μαξιμος αγωνιζεται, μονο και μονο για να μπορεσει μια μέρα να κοιταξει τον Κομμοδο καταματα και να παρει την εκδικηση του.
ΜΑΛΕΝΑ – Malena
(Monica Bellucci – Σκηνοθεσια:Guiseppe Tornatore)
Ιταλικη ταινια εποχης, του Τζουζεπε Τορνατορε, στο υφος που μας εχει συνηθισει, γεματη από παιδικοτητα, δοσεις ιταλικης τρελλας, αλλα και μελοδραμα. Ευαισθητο, αισθησιακο, ανθρωπινο αλλα και κωμικο! Μια από τις καλυτερες ταινιες της Μπελουτσι, αν και, ακομη κι εδώ δεν καταφερνει να ξεφυγει από την εικονα της μοιραιας και απομακρης femme fatale ή να δωσει ένα παραπανω ιχνος εστω ερμηνειας...
Σικελια, 1940. Ο 12χρονος Ρενατο ερωτευεται τη Μαλενα, μια γυναικα που μετακομισε προσφατα εκει με τον αντρα της, ο οποιος όμως, εχει φυγει για τον πολεμο αφηνωντας την μονη. Οσο περνα ο καιρος η Μαλενα ερχεται αντιμετωπη με τους αντρες που την κοιταζουν σαν ξερολουκουμο αλλα και την κακια και τη ζηλεια των γυναικων. Μονος της συμμαχος, χωρις το ξερει, είναι ο Ρενατο.

Πέμπτη, 18 Ιουνίου 2009


ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ - Great Expectations
(Ethan Hawke, Gwyneth Paltrow, Robert De Niro, Anne Bancroft, Chris Cooper, Hank Azaria – Σκηνοθεσια:Alfonso Cuaron)
Προσωπικα το θεωρω το μεγαλυτερο love story ολων των εποχων! Ξεπερναει και Ρωμαιους και Ιουλιετες και τα παντα! Βασισμενο στο κλασσικο μυθιστορημα του Καρολου Ντικενς, αλλα μεταφερμενο σε συγχρονη εποχη, γίνεται μια μοναδικη και ανεπαναληπτη ταινια, με ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ, σπουδαιες ερμηνειες κι έναν μεγαλο ερωτα που δεν πρεπει να χασετε! Συγκινητικη, ευαισθητη, ανθρωπινη, τραγικη πολλες φορες, μια ταινια με πολλα μεγαλα θεματα περαν της αγαπης, μια ταινια αληθινη, γεματη από ανθρωπινες αδυναμιες που την κανουν απλα συγκλονιστικη! Ο Φιν, από μικρο παιδι, είναι ερωτευμενος με την μοιραια και ψιλομυτα Εστελλα. Η Εστελλα, επισης ερωτευμενη μαζί του, δεν θελει να το παραδεχτει ουτε στον ιδιο της τον εαυτο και επι χρονια τον πληγωνει από φοβο.
TA ΜΑΥΡΑ ΦΕΓΓΑΡΙΑ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ – Bitter moon
(Hugh Grant, Kristin Scott Thomas, Emmanuelle Seigner, Peter Coyote
– Σκηνοθεσια:Roman Polanski)
Τη θεωρω μια από τις καλυτερες ταινιες του Πολανσκι, αν και δεν ειμαι φαν του. Βασισμενη στο αριστουργηματικο μυθιστορημα του Πασκαλ Μπρυκνερ –του οποιου ειμαι φαν, και ισως φταιει αυτό που μου αρεσε η ταινια-, τα Μαυρα Φεγγαρια του Ερωτα, είναι μια ταινια προκλητικη, ερωτικη, αισθησιακη, σκληρη, αποκαλυπτικη και ανατρεπτικη. Μεσα από εικονες και αφηγησεις που για καποιους ενδεχομενως να αγγιζουν τα ορια του πορνο, είναι μια ταινια που πανω απ`όλα μιλαει για τον ανθρωπο, τα παθη τους φοβους, τις εμμονες και τις αδυναμιες του, απλως σεβεται οσο ελαχιστες ταινιες το εργο ενός απελευθερωμενου και πανσεξουαλικου συγγραφεα.
Ο Ναϊτζελ και η Φιονα, ένα ζευγαρι αγγλων, ταξιδευει σ`ένα κρουαζιεροπλοιο με προορισμο από την Κωσταντινουπολη στην Ινδια. Εκει συναντουν και γνωριζουν την Μιμι και τον Οσκαρ, ένα εκκεντρικο ζευγαρι. Η Μιμι, μοιραια και προκλητικη νεαρη γαλλιδα, ενώ ο Οσκαρ, σαρανταρης συγγραφεας, καθηλωμενος σε αναπηρικο καροτσακι. Οι τεσσερις τους συντομα θα βρεθουν μπλεγμενοι σ`ένα ερωτικο κουαρτετο με αναπαντεχες συνεπειες.

Τετάρτη, 17 Ιουνίου 2009


ΛΥΣΣΑΣΜΕΝΗ ΓΑΤΑ – Cat on a hot tin roof
(Elizabeth Taylor, Paul Newman, Burl Ives – Σκηνοθεσια:Richard Brooks)
Το κλασσικο θεατρικο εργο του Τεννεση Ουιλλιαμς, στην καλυτερη κατ`εμε μεταφορα του, σε μια ταινια που ακομη και στην εποχη μας βλεπεται με εξαιρετικο ενδιαφερον, και που όταν πρωτοβγηκε προκαλεσε αντιδρασεις αλλα και τεραστια επιτυχια, ανοιγοντας πορτες για μεγαλους ρολους τοσο στην Ελιζαμπεθ Τεηλορ, οσο και στον Πωλ Νιουμαν. Προταθηκε για 6 Οσκαρ το 1959, αναμεσα στα οποια ηταν αυτά του Α`Ανδρικου και Γυναικειου ρολου, Σκηνοθεσιας, Διασκευασμενου Σεναριου και Καλυτερης Ταινιας, χωρις όμως να καταφερει να κερδισει κανενα.
Η Μαγκι και ο Μπρικ είναι ένα ζευγαρι σε κριση. Επιστρεφουν στο πατρικο του Μπρικ για τα γενεθλια του πατερα του, ο οποιος μολις εχει βγει από το νοσοκομειο. Στο σπιτι βρισκονται και ο αδελφος του Μπρικ με την γυναικα και τα πεντε παιδια τους, οι οποιοι αποσκοπουν στο να κανουν τον πατερα να τους γραψει την οικογενειακη περιουσια πριν πεθανει. Δυνατο οικογενειακο δραμα, γεματο μυστικα που αποκαλυπτονται στην πορεια, στοιχεια χαρακτηριστικα του Ουιλλιαμς, η καταπιεσμενη σεξουαλικοτητα και η υποννοουμενη μονο τοτε ομοφυλοφιλια, οι γονικες επιβλητικες φιγουρες, οι μοιρα της γυναικας, τα παθη και οι εξαρτησεις, τα μυστικα μιας οικογενειας που συγκρουονται με τους κανονες ηθικης…
LITTLE MISS SUNSHINE
(Greg Kinnear, Steve Carell, Toni Collette, Paul Dano, Alan Arkin, Abigail Breslin)
Αρκετα πρωτοτυπη οικογενειακη κομεντι, που αποθεωσαν οι κριτικοι, απεσπασε δυο Οσκαρ, αυτά του Β`Ανδρικου ρολου για τον Αλαν Αρκιν, και Πρωτοτυπου Σεναριου, ενώ ηταν υποψηφια και για Καλυτερης Ταινιας και Β`Γυναικειου ρολου για την μολις δεκα ετων Αμπιγκεηλ Μπρεσλιν…
Η ταινια είναι αληθινη, κωμικοτραγικη και ανθρωπινη, όμως παρ`όλα αυτά, προσωπικα δεν με ενθουσιασε. Εχει εξαιρετικες ερμηνειες, καλογραμμενους χαρακτηρες, σπανια αυθεντικοτητα, όμως στο συνολο δεν νομιζω ότι συγκλονιζει. Κατι μου ελειπε...
Η Ολιβ, ένα δεκαχρονο κοριτσι, αποτελει το νεαροτερο μελος της οικογενειας Χουβερ, μιας «τυπικης» αμερικανικης οικογενειας, η οποια τυχαινει να είναι παντελως δυσλειτουργικη! Ονειρο της Ολιβ είναι να κερδισει στον διαγωνισμο ομορφιας Little Miss Sunshine, πραγμα αδυνατον όμως, καθως είναι ατσουμπαλη και ασχημουλα. Ενας πατερας-θυμα που κανει συνεχως κηρυγματα για νικητες και ηττημενους, μια νευρωτικη και βαθια αλλα κρυφα εξαρτημενη από το τσιγαρο, εργαζομενη μητερα, ενας αδελφος που περνα εφηβεια και εχει ορκιστει να μην ξαναμιλησει σε κανεναν μεχρι να περασει στην Αεροπορεια, ενας παππους που καπνιζει χορτο για να θυμηθει τα νιατα του, και ενας γκεϊ θειος, ο οποιος αποπειραται να αυτοκτονησει και χρειαζεται φροντιδα. Ενώ ολοκληρο το συμπαν φαινεται να συνωμοτει εναντιον τους, η οικογενεια Χουβερ, θα κανει τα παντα για να στειλει την Ολιβ στα καλλιστεια!
Η ΛΙΣΤΑ ΤΟΥ ΣΙΝΤΛΕΡ – Schindler`s list
(Liam Neeson, Ben Kingsley, Ralph Fiennes – Σκηνοθεσια:Steven Spielberg)
Θεωρειται η σημαντικοτερη ταινια του Σπιλμεργκ, γνωστου από τεραστιες επιτυχιες επιστημονικης φαντασιας που χτυπησαν τις κορυφη του box office, η Λιστα του Σιντλερ όμως, δεν είναι παρα η αληθινη ιστορια του Οσκαρ Σιντλερ, γερμανου επιχειρηματια που κατά τη διαρκεια του Β` Παγκοσμιου Πολεμου, εσωσε χιλιαδες εβραιους. Ταινια που αφησε το στιγμα της στην ιστορια του κινηματογραφου, λατρευτηκε από κοινο και κριτικους και απεσπασε 7 Οσκαρ, αναμεσα τους τα Καλλιτεχνικης Διευθυνσης, Σκηνοθεσιας, Μουσικης, Ταινιας και Διασκευασμενου Σεναριου. Ασπρομαυρη εικονα και ντοκυμαντεριστικη σκηνοθεσια, σε μια ταινια διαρκειας τριων ωρων, η οποια όμως οσο καλη κι αν θεωρειται κουραζει, και αυτό που θελει να σου πει τελικα, το λεει στα τελευταια πεντε λεπτα και μονο. Εξαιρετικος ο Ρεϊφ Φαϊνς.

Πέμπτη, 11 Ιουνίου 2009


THE LIBERTINE
(Johnny Depp, Samantha Morton, John Malkovich – Σκηνοθεσια:Laurence Dunmore)
Αριστουργημα! Α-ΡΙ-ΣΤΟΥΡ-ΓΗ-ΜΑ!!!!!!!!!!!! Προκειται για μια από εκεινες τις ταινιες που πραγματικα δεν πρεπει να χασετε με τιποτα! Είναι εξαιρετικη! Τρεις τεραστιοι ηθοποιοι, ενωνουν τις δυναμεις τους σε ένα υποβλητικο, ατμοσφαιρικο και σκοτεινο δραμα εποχης, γυρισμενο εξ`ολοκληρου με φυσικο φωτισμο μονο από κερια, σε γοτθικους πυργους και αχανεις ομιχλωδεις πεδιαδες, μια ταινια μοναδικα γυρισμενη, αψογης αισθητικης και αξεπεραστης υποκριτικης! Ο Τζονι Ντεπ είναι πραγματικα συγκλονηστικος και δινει ένα από τα μεγαλυτερα ρεσιταλ της ζωης του, στον ρολο του προκλητικου, σαδιστη και αλκοολικου συγγραφεα του 17ου αιωνα, Τζον Γουιλμοτ κλεινοντας με ένα ειλικρινα σπαρακτικο φιναλε, ενώ ο Τζον Μαλκοβιτς είναι πραγματικα αγνωριστος στον ρολο του Καρολου Β`. Προκειται για την αληθινη ιστορια της ζωης του Γουιλμοτ, ενός «καταραμενου» αλλα μεγαλου καλλιτεχνη, όπως χαρακτηριστηκε μετα θανατον, ενός εκκεντρικου αιρετικου που δεν χωρουσε στην εποχη του. Τα παθη του για το ποτο και τις γυναικες, η προκληση εναντια σε κάθε ειδους ηθικη και αξια, η σχεσεις του με τη γυναικα, τη μητερα του και τον Θεο, αλλα και το παθος του για την νεαρη ηθοποιο Λιζι Μπαρι, η οποια υπηρξε και η τελικη καταστροφη του. Μια ταινια που ακομη και σημερα προκαλει και σοκαρει με τον κυνισμο της, αλλα ταυτοχρονα αγγιζει με την αληθεια, την ποιηση εικονων, λεξεων και ηχου, και σε κανει να ανατριχιασεις κυριολεκτικα με την τραγωδια και τη ματαιοτητα της ιδιας της υπαρξης. Εργο καθηλωτικο, καλλιτεχνικο και αξιολογο οσο ελαχιστες άλλες ταινιες! Μην το χασετε! Με τιποτα!
LEON
(Jean Reno, Gary Oldman, Natalie Portman – Σκηνοθεσια:Luc Besson)
Ταινια που αναμφισβητητα κατεχει τη θεση της στην ιστορια του κινηματογραφου. Σπουδαιο καστ –η δευτερη μολις εμφανιση της 13χρονης τοτε Πορτμαν σε μια ταινια που σιγουρα της ανοιξε τεραστιες πορτες-, ενας εξαιρετικος σκηνοθετης και μια ταινια πρωτοτυπη οσο λιγες άλλες!
Ο Λεον είναι ενας εκτελεστης ο οποιος φαινεται να ζει ικανοποιημενος από τον τροπο ζωης του. Όταν μια γειτονικη του οικογενεια δολοφονειται, η μικρη τους κορη Ματιλντα, τον πλησιαζει για βοηθεια, όταν όμως αντιλαμβανεται πως είναι εκτελεστης του ζητα να της μαθει τη «δουλεια» ώστε να εκδικηθει την οικογενεια της. Οι δυο τους, αναπτυσσουν μια ιδιαιτερη σχεση πατερα-κορης, και συντομα οι ζωες και των δυο αλλαζουν.

ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΑΓΩΝΙΑΣ – On the waterfront
(Marlon Brando, Karl Malden, Rod Steiger, Eva Marie Saint – Σκηνοθεσια:Elia Kazan)
Θεωρω πως προκειται για μια από τις καλυτερες κλασσικες ταινιες ολων των εποχων! Ενας θρυλος στον πρωταγωνιστικο ρολο, να ενωνει τις δυναμεις του για άλλη μια φορα μετα το Λεωφορειον ο Ποθος και το Βιβα Ζαπατα, με έναν από τους σημαντικοτερους σκηνοθετες της ιστοριας του κινηματογραφου, σε μια ταινια που κυριολεκτικα αγγιζει κάθε μεγαλο θεμα και που απεσπασε 8 Οσκαρς το 1954, αναμεσα στα οποια το Α`Ανδρικου Ρολου, Β`Γυναικειου Ρολου, Σκηνοθεσιας, Καλυτερης Ταινιας και Σεναριου.
Ο Τερι Μαλλοϊ, πρωην μποξερ, δουλευει στο λιμανι. Είναι ένα από τα τσιρακια του Τζον Φρεντλι, του διεφθαρμενου αφεντικου της ενωσης του λιμανιου. Όταν ο Τερι όμως γίνεται μαρτυρας της δολοφονιας του αδελφου της Ιντι, της κοπελας που αγαπαει, ο οποιος σκοτωθηκε από το χερι του αφεντικου του, βρισκεται διχασμενος για το τι θα πει στο δικαστηριο και ποιον από τους δυο θα αναγκαστει να προδοσει.

LANTANA
(Antony LaPaglia, Barbara Hersey, Geoffrey Rush)
Δυνατο ανεξαρτητο κοινωνικο δραμα Αυστραλογερμανικης παραγωγης. Σπονδυλωτο δραματικο θριλερ μυστηριου. Οι σχεσεις των ανθρωπων. Η εμπιστοσυνη που χανεται. Ο γαμος, ο χωρισμος, η συμβαση, οι επιλογες και η διαφορετικοτητα… Ισορροπιες ευαισθητες. Το πτωμα μιας νεκρης γυναικας, απλωνει το πεπλο του μυστηριου πανω από πεντε «γυμνα» ζευγαρια. Εξαιρετικες ερμηνειες, δυνατο σεναριο και μια ταινια που αξιζει να δειτε!

Τρίτη, 9 Ιουνίου 2009


ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΝ «Ο ΠΟΘΟΣ» - A streetcar named Desire
(Marlon Brando, Vivien Leigh – Σκηνοθεσια:Elia Kazan)
Το κλασσικο θεατρικο εργο του Τεννεση Ουιλλιαμς, μεταφερεται στη μεγαλη οθονη, σε μια αριστουργηματικη και ακρως προκλητικη για την εποχη της ταινια που προκαλλεσε ποικιλλες αντιδρασεις, λογοκιρθηκε, εκθειαστηκε και διεκδηκει αναμφισβητητα πλεον τη θεση της αναμεσα στα Μεγαλα εργα του παλιου κλασσικου κινηματογραφου. Τη διασκευη του σεναριου υπογραφει ο ιδιος ο Τεννεση Ουιλλιαμς, ενώ στο τιμωνι της ταινιας βρισκεται ο Ελια Καζαν, ενας από τους μεγαλυτερους σκηνοθετες στην ιστορια του κινηματογραφου. Δυο από τους σημαντικοτερους χαρακτηρες στην ιστορια του θεατρου, αυτοι της Μπλανς Ντιμπουα και του Στανλεϊ Κοβαλσκι, ερμηνευονται εξαιρετικα από δυο τεραστιους θρυλους του κλασσικου κινηματογραφου και αποτελουν το πιο αλησμονητο θα ελεγα διδυμο που τους ενσαρκωσε ποτε! Δεν υπαρχει ηθοποιος που να επαιξε τον Κοβαλσκι και να γλιτωσε από την αναμετρηση με τον Μαρλον Μπραντο, ο οποιος ηταν και ακομη και σημερα κατ`εμε, παραμενει ο Απολυτος Κοβαλσκι!
Μια καταραμμενη και μοιραια ηρωιδα, από αυτές που μονο ο Ουιλλιαμς ξερει να γραφει, ενας αντρας απεχθης και κυριαρχος, η καταπιεσμενη σεξουαλικοτητα, τα παθη, οι βιασμοι του σωματος και της ψυχης, η παρανοια, οι φοβοι και οι ελπιδες και παρα πολλα αλλα στοιχεια, απαρτιζουν ένα εργο που ακομη και σημερα προκαλλει μεριδα του κοινου αγγιζοντας μερικα από τα μεγαλα θεματα-ταμπου, για να καταληξει στο συγκλονιστικα ανατριχιαστικο φιναλε της Μπλανς που γραφει τη δικη της ιστορια: «Παντοτε βασιστηκα στην ευγενη καλοσυνη των ξενων»…
Η Μπλανς Ντιμπουα, μια ευθραυστη και νευρωτικη, ψηλομυτα γεροντοκορη, αναγκαζεται να φυγει από το Μισσισσιππι οπου δουλευε ως δασκαλα και να ζησει στη Νέα Ορλεανη, με την μικρη αδελφη της Στελλα, λεγοντας της πως είναι κατι προσωρινο. Κατά τη διαμονη της εκει, βασανιζεται από την βαρια λαϊκη συμπεριφορα του κουνιαδου της Στανλεϊ. Η αντιπαθεια μεταξυ τους είναι αμοιβαια, ενώ η σεξουαλικη ενταση που ολο και κορυφωνεται, εμφανεστατη. Ο Στανλεϊ καταλαβαινει ότι η Μπλανς κρυβει κατι σημαντικο, ενώ εκεινη, προκειμενου να κρατησει κρυφο το σκοτεινο παρελθον της, προσπαθει να πεισει τη Στελλα να τον εγκαταλειψει.
Απεσπασε 4 Οσκαρ, αναμεσα στα οποια Α` και Β` Γυναικειου ρολου και Β`Ανδρικου, ενώ ηταν επισης υποψηφιο για Καλυτερης Ταινιας, Σκηνοθεσιας, Σεναριου και Α` Ανδρικου. Μην το χασετε!
ΛΟΥΦΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ: ΣΕΙΡΗΝΕΣ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ – (ξενος τιτλος: Loafing and camouflage: Sirens in the Aegean)
(Γιαννης Τσιμιτσελης, Γιωργος Σεϊταριδης, Γιαννης Παπαζησης, Σωκρατης Πατσικας, Ορφεας Αυγουστιδης, Βασιλης Χαραλαμποπουλος, Ρενος Χαραλαμπιδης, Βικη Καγια, Αποστολης Τοτσικας, Δημητρης Λιακοπουλος, Ανθιμος Ανανιαδης, Θανος Χρονης
– Σκηνοθεσια:Νικος Περακης)
Προκειται για το σηκουελ της κλασσικης ελληνικης ταινιας του `80, Λουφα και Παραλλαγη, η οποια ειχε γνωρισει τοτε μεγαλη επιτυχια. Την ιδια επιτυχια γνωρισαν και οι Σειρηνες στο Αιγαιο, αν και προσωπικα δεν ενθουσιαστηκα και τοσο. Θεωρω πως για να γελασεις στη συγκεκριμενη ταινια πρεπει να εχεις παει φανταρος. Αν δεν εχεις παει, είναι πολύ βαρετη. Υπαρχουν ορισμενες μονο καλες ερμηνειες αλλα δεν είναι αρκετες.

ΛΟΥΦΑ ΚΑΙ ΑΠΑΛΛΑΓΗ: ΑΪ ΦΟΡ – (ξενος τιτλος: Loafing and camouflage: I-4)
(Θανασης Τσαλταμπασης, Κωστας Φραγκολιας, Χαρης Μαυρουδης, Πετρος Λαγουτης, Γιωργος Χρυσοστομου, Μανος Γαβρας, Νικος Βουρλιωτης, Γιωργος Κιμουλης, Γιωργος Κοψιδας, Γιωργος Χρανιωτης, Μαρια Κορινθιου, Ισαβελλα Κογεβινα
– Σκηνοθεσια:Βασιλης Κατσικης)
Τριτο σηκουελ της Λουφας, γνωρισε την ιδια επιτυχια με τα προηγουμενα, μονο που είναι πολύ καλυτερο! Επιτελους… είναι εξυπνο, ξεκαρδιστικο, επικαιρο και σατυρικο! Απολαυστικοτατες οι ερμηνειες των Τσαλταμπαση, Λαγουτη, Χρυσοστομου, Κοψιδα και Χρανιωτη! Κεντρικοι ηρωες της ταινιας αυτή τη φορα, είναι μια ομαδα γιωταδων, οι οποιοι αποφασιζουν να εκδικηθουν τους σκληροτραχηλους λοκατζηδες αποδεικνυοντας τους πως είναι ισαξιοι τους, απλα βαριοντουσαν να πανε φανταροι!

ΛΥΚΟΦΩΣ – Twilight
(Robert Pattinson, Kristen Stewart, Peter Facinelli)
Μια από τις μεγαλυτερες ισως εμπορικες επιτυχιες της χρονιας 2008, το Λυκοφως, είναι η ιστορια του Εντουαρτ και της Μπελα, ενός βρυκολακα και μιας νεαρης κοπελας που ερωτευονται. Βασισμενο στο παγκοσμιο μπεστ σελλερ που κινδυνευει να ξεπερασει σε πωλησεις και τον Χαρι Ποττερ, μια δηθεν σκοτεινη ιστορια αγαπης, η οποια εγινε η χαρα του κάθε emo εφηβου! Το περιμενα με αγωνια ομολογω, γιατι μου αρεσε η ιδεα, τελικα όμως απογοητευτηκα σφοδρα… Η ταινια καταρριπτει κάθε γνωστο μυθο σχετικα με τους Βρυκολακες κανοντας τους να χανουν απολυτα την αιγλη και το μυστηριο τους, δεν υπαρχει καμια ατμοσφαιρα του γοτθικου τρομου που επιβαλλει το θεμα του, είναι σχεδον παιδικο θα ελεγα, εχει αρκετες κλεψιες και συν τοις αλλοις είναι κακοπαιγμενο. Πρωταγωνιστης ο Ρομπερτ Παττινσον, τραγουδιστης, ο οποιος γνωρισε παγκοσμια φημη με την ταινια και αναδειχτηκε στο νέο sex symbol.
Η ΛΑΜΨΗ – The shining
(Jack Nicholson – Σκηνοθεσια:Stanley Kubrick)
Βασισμενη στο πασιγνωστο μπεστ σελλερ του μετρ του τρομου, Στηβεν Κινγκ, η Λαμψη, μια ταινια με έναν τεραστιο πρωταγωνιστη και δημιουργια ενός εξισου τεραστιου σκηνοθετη, αποτελει μια από τις πιο κλασσικες-must see ταινιες στην κατηγορια του τρομου. Οφειλω να ομολογησω ότι προσωπικα δεν με συγκινησε ιδιαιτερα, ισως επειδη ποτε μου δεν υπηρξα φαν του Κιουμπρικ, όμως είναι ταινια που αξιζει να δειτε εστω για την ερμηνεια του Νικολσον και μονο…
Ο Τζακ Τορανς και η οικογενεια του αναλαμβανουν τη φυλαξη του ξενοδοχειου Οβερλουκ, στα απομονωμενα βουνα του Κολοραντο, για την διαρκεια του χειμωνα. Οσο μενουν εκει όμως, παραξενα φαινομενα αρχιζουν να συμβαινουν. Ο γιος του Τζακ αρχιζει να βλεπει πραγματα, ενώ μια αγνωστη δυναμη, η «Λαμψη» αρχιζει να κυριευει την οικογενεια και κυριως τον Τζακ, ο οποιος παθαινει νευρικο κλονισμο και συντομα αποδεικνυεται ο μεγαλυτερος κινδυνος για την οικογενεια του…

Η ΛΑΜΨΗ – Stephen King`s “The Shining”
(Rebecca De Mornay)
Άλλη μια μεταφορα του εργου του Κινγκ, σε πιο δευτερη παραγωγη αυτή τη φορα, σε μια τετραωρη τηλεταινια. Η υποθεση είναι ακριβως η ιδια, μονο που το συγκεκριμενο, είναι παρουσιασμενο από την οπτικη της γυναικας του Τζακ, Γουεντυ, και του αγωνα που κανει για να σωσει την οικογενεια της. Ως εργο είναι παρα πολύ μετριο.
Ο ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΣ ΤΟΥ ΠΑΝΑ – El laberinto del fauno
(Sergi Lopez, Maribel Verdu – Σκηνοθεσια:Guillermo del Toro)
Ένα σκοτεινο, υποβλητικο, ατμοσφαιρικο και ποιητικο αλληγορικο παραμυθι, μια ταινια που κερδισε ολες τις εντυπωσεις και αποτελει τον μεγαλυτερο ενδεχομενως θριαμβο του ισπανικου κινηματογραφου! Εξαιρετικη μουσικη και μια ξεχωριστη ποιοτητα φαντασιας που το κανει να ξεφευγει από κάθε γνωστη κατηγορια ταινιας, ο Λαβυρινθος του Πανα, είναι μια ταινια που μονο αν το δει κανεις καταλαβαινει περι τινος προκειται και ποσα επιπεδα εχει.
Στη φασιστικη Ισπανια του 1944, η Οφηλια, ένα δεκαχρονο κοριτσι, μετακομιζει στην εξοχη με την εγκυο μητερα της και τον σαδιστη στρατιωτικο πατριο της. Επιρρεασμενη από τα παραμυθια που διαβαζει, η Οφηλια, θα δημιουργησει έναν δικο της παραμυθενιο κοσμο ο οποιος τη βοηθα να αντεξει τη σκληροτητα της πραγματικοτητας της. Ποσο επικινδυνο μπορει να αποδειχτει όμως το ότι η Οφηλια θα αρχισει να μπερδευει το παραμυθι με την πραγματικοτητα;
Η ταινια απεσπασε 3 Οσκαρ, αναμεσα τους τα Καλυτερης Καλλιτεχνικης Διευθυσης και Μακιγιαζ, ενώ ηταν υποψηφιο για τα Καλυτερης Ξενογλωσσης Ταινιας, Καλυτερης Μουσικης και Πρωτοτυπου Σεναριου. Συνολικα σε διαφορα φεστιβαλ εχει κερδισει 67 βραβεια!

ΛΕΠΤΗ ΚΟΚΚΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ – The thin red line
(Adrien Brody, Jim Caviezel, Ben Chaplin, George Clooney, John Cusack, Woody Harrelson, Elias Coteas, Jared Leto, Nick Nolte, Sean Penn, John C. Reily, Miranda Otto, Nick Stahl, John Travolta – Σκηνοθεσια:Terrence Malick)
Δυνατο αντιπολεμικο δραμα, ταινια ουμανιστικη, βουκολικη και εξαιρετικα λυρικη –χαρακτηριστικοτατο δειγμα δουλειας του Μαλικ-, με ένα εξαιρετικα δυνατο καστ, από το οποιο δεν θα μπορουσαν να λειπουν τα ονοματα των πολιτικοποιημενων αντισταρ του Χολλυγουντ, Τζωρτζ Κλουνι, Σων Πεν και Νικ Νολτε.
Μεταφερομαστε στα χρονια του Β`Παγκοσμιου Πολεμου, οπου η ταινια αφηγειται τις τραγικες περιπετειες μιας ομαδας αμερικανων στρατιωτων, καθως προσπαθουν να ισορροπησουν αναμεσα στη ζωη και τον θανατο, κατά τη διαρκεια της μαχης στη νησο Γκουανταλκαναλ. Δυνατες ερμηνειες, ρεαλισμος αλλα και ένα βαθυτατο συναισθημα σε μια ταινια που προταθηκε για 7 Οσκαρ, αναμεσα τους τα Καλυτερης Ταινιας, Σκηνοθεσιας και Διασκευασμενου Σεναριου, δεν κατορθωσε όμως να αποσπασει κανενα…