Τετάρτη, 27 Μαΐου 2009

ΛΟΥΚΟΥΜΑΔΕΣ ΜΕ ΜΕΛΙ – (ξενος τιτλος: Honey and the pig)
(Χρηστος Λουλης, Φαιη Ξυλα, Βλαδιμηρος Κυριακιδης, Παυλος Χαϊκαλης, Σοφια Φιλιππιδου, Φωτεινη Μπαξεβανη, Δημητρης Πιατας – Σκηνοθεσια:Ολγα Μαλεα)
Πανεξυπνη, πρωτοτυπη και μαυρη αλλα εξαιρετικη ελληνικη κωμωδια, με καταπληκτικο καστ και ωραιες φωτογραφιες. Μακραν η καλυτερη ταινια της Ολγας Μαλεα και από τις ελαχιστες του συγχρονου ελληνικου κινηματογραφου που πραγματικα αξιζουν. Αφηγειται την ιστορια του Μανου, που επιστρεφει στο χωριο που μεγαλωσε, παρατηρει τις ζωες των κατοικων συνειδητοποιωντας ότι σχεδον τιποτα δεν εχει αλλαξει από τοτε που ο ιδιος ηταν παιδι, και ξανασυναντα την παιδικη του φιλη. Μαζί της, ξεκινα μια παραδοξη και σουρρεαλιστικη περιπετεια προσπαθωντας να ξεσκεπασει τις «περιεργες» ορεξεις του ηλικιωμενου θειου του.
Κηδειες, λουκουμαδες, ένα γουρουνι, απεραντα λιβαδια, βατραχανθρωποι που διασχιζουν δαση και παρα πολλες άλλες ασυνηθιστες εικονες και ιντελλεκτουαλ σατυρες, συνθετουν μια εξαιρετικη σουρρεαλιστικη μαυρη κωμωδια η οποια όμως διαπραγματευεται ένα πολύ σοβαρο θεμα, με τροπο που μενει αξεχαστος!

KALIFORNIA
(Brad Pitt, Juliette Lewis, David Duchovny)
Μετριο θριλερακι δρομου, με ένα νεαρο ζευγαρι αποτελουμενο από ένα δημοσιογραφο που κανει ερευνα για ψυχοπαθεις δολοφονους και μια φωτογραφο, που προσφερονται να εξυπηρετησουν με το αυτοκινητο τους την Αντελ και τον φιλο της Ερλι, ο οποιος είναι εξω με αναστολη. Οσο περνα ο καιρος όμως αρχιζουν να υποψιαζονται πως στο αυτοκινητο τους, ισως να εχουν έναν πραγματικο δολοφονο…

KILL BILL
(Uma Thurman, Lucy Liu, Vivica A. Fox, Daryl Hannah, David Carradine, Michael Madsen – Σκηνοθεσια:Quentin Tarantino)
Ταινια που λατρευτηκε από κοινο και κριτικους, αποθεωσε τον Ταραντινο, και χαρακτηριστηκε ως ένα από τα μεγαλυτερα «αριστουργηματα» του. Γι`άλλη μια φορα, ερχομαι να διαφωνησω καθετα! Ποτε μου δεν υπηρξα φαν του, όμως εχω δει ταινιες του, παραδεχομαι ότι εχει ένα μοναδικο υφος, παραδεχομαι ότι καποιες είναι καλες, καμια όμως δεν θεωρω αριστουργημα, ποσο μαλλον την συγκεκριμενη την οποια δεν αντεξα καν να δω για περισσοτερο από ένα τεταρτο! Είναι εξαιρετικα βιαιο –περισσοτερο από μια συνηθισμενη ταινια του Ταραντινο- και κατά την ταπεινη μου γνωμη εντελως ανουσιο και ανευ λογου.
Η «Νυφη» όπως λεγεται η κεντρικη ηρωιδα, υπηρξε καποτε μελος της μεγαλυτερης γυναικειας ομαδας δολοφονων, μεχρι που ο αρχηγος τους Μπιλ, και οι υπολοιπες δολοφονες στραφηκαν εναντιον της. Τεσσερα χρονια μετα, η Νυφη αναζητα εκδικηση και ολη η ταινια είναι ένα λουτρο αιματος. Γνωρισε τεραστια επιτυχια και γυριστηκε φυσικα και το νουμερο δυο, το οποιο δεν αποπειραθηκα καν να δω…

Δευτέρα, 25 Μαΐου 2009

ΚΑΥΤΗ ΣΑΡΚΑ – Carne tremula
(Javier Bardem, Francesca Neri, Penelope Cruz – Σκηνοθεσια:Pedro Almodovar)
Μια από τις καλυτερες ταινιες του Πεδρο Αλμοδοβαρ που σιγουρα αποτελει έναν σταθμο του ισπανικου κινηματογραφου. Ο Βικτορ, δουλευει σε ντελιβεραδικο. Όταν μια νυχτα, μπλεκεται σε έναν καβγα με την Ελενα, μια νεαρη γυναικα, βρισκεται στη φυλακη για επιθεση. Τεσσερα χρονια μετα, η Ελενα είναι παντρεμενη με τον Νταβιντ, έναν αναπηρο αθλητη του μπασκετ, ο Βικτορ όμως αποφυλακιζεται και οι δρομοι τους θα συναντηθουν ξανα…
ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΠΟΥ ΑΦΗΣΑ ΠΙΣΩ ΜΟΥ – Girl interrupted
(Winona Ryder, Angelina Jolie, Clea DuVall, Brittany Murphy, Jared Leto, Vanessa Redgrave, Whoopi Goldberg – Σκηνοθεσια:James Mangold)
Κοινωνικη δραματικη ταινια, αληθινη ιστορια, αρκετα στεναχωρη αλλα συγκλονιστικη. Εξαιρετικα ανθρωπινη, βασισμενη στην αυτοβιογραφια της Σουζαννα Κεησεν, το Κοριτσι που αφησα πισω μου, είναι μια ταινια γεματη από μεγαλες στιγμες και εξαιρετικες ερμηνειες –η Τζολι απεσπασε το Οσκαρ Β`Γυναικειου ρολου κλεβοντας την παρασταση από την Ραϊντερ που είναι η πρωταγωνιστρια της ταινιας- και μας μεταφερει στη δεκαετια του 60, αφηγουμενη την ιστορια της ιδιας της Κεησεν, όταν στα 18 της βρεθηκε εγκλειστη σε ψυχιατρικο ιδρυμα μετα από μια αποπειρα αυτοκτονιας.

Η ΚΥΡΙΑ ΧΕΝΤΕΡΣΟΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ… - Mrs Henderson presents
(Judi Dench, Bob Hoskins – Σκηνοθεσια:Stephen Frears)
Αξιολατρευτο! Μια ταινια πρωτοτυπη, ανθρωπινη, αστεια, καλαισθητη, συγκινητικη, θεατρικη, και βασισμενη εξ`ολοκληρου σε πραγματικα γεγονοτα! Η Τζουντι Ντεντς σε ένα ρεσιταλ ερμηνειας που κατά τη γνωμη μου ελαχιστες άλλες ταινιες της το φτανουν, σε μια ταινια που δεν πρεπει να χασετε!
Δεκαετια του 40. Η Λωρα Χεντερσον, μια δυναμικη και γεματη ζωντανια 60αρα κυρια, μενει χηρα. Εχοντας μια τεραστια περιουσια στη διαθεση της, πολλες γνωριμιες στην υψηλη κοινωνια και τιποτα απολυτως να κανει, αποφασιζει να αγορασει ένα κλειστο θεατρο και να αναλαβει τη διευθυνση του. Χωρις καμια απολυτως πειρα ή ιδεα για το θεατρο, αλλα γεματη από το ταμπεραμεντο του πρωτοποριακου της για εκεινη την εποχη χαρακτηρα, η κυρια Χεντερσον θα γραψει την δικη της ιστορια τολμωντας να γινει η πρωτη που εκανε γυμνο στη σκηνη, ενώ το θεατρο της ηταν το μονο που καταφερε να μεινει ανοιχτο κατά τη διαρκεια του πολεμου!
ΚΑΜΙΑ ΠΑΤΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕΛΛΟΘΑΝΑΤΟΥΣ – No country for old men
(Javier Bardem, Tommy Lee Jones, Woody Harrelson, Josh Brolin, Kelly Macdonald
– Σκηνοθεσια:Joel & Ethan Coen)
Ταινια που ενθουσιασε τους κριτικους, παρουσιαστηκε ως η ταινια της χρονιας, χαρακτηριστηκε το «Αριστουργημα» των Αδελφων Κοεν και απεσπασε τα Οσκαρ Καλυτερης Ταινιας, Σκηνοθεσιας, Διασκευασμενου Σεναριου και Β`Ανδρικου Ρολου για τον Χαβιε Μπαρδεμ το 2008. Ειλικρινα δεν καταλαβα το γιατι. Ο Μπαρδεμ είναι εξαιρετικος, είναι η αληθεια. Από την άλλη ο Μπαρδεμ είναι παντα εξαιρετικος και εχει ενσαρκωσει ρολους πολύ πιο δυσκολους από τον συγκεκριμενο. Σεναριο και μια στοιχειωδης εστω, υποθεση, είναι ανυπαρκτα, ενώ η σκηνοθεσια είναι καλη αλλα από την άλλη το 2008, και ποια ταινια που σεβεται τον εαυτο της δεν είναι καλογυρισμενη; Επιπλεον, ακομη κι αν η σκηνοθεσια ηταν οντως ανταξια του Οσκαρ, είναι αρκετο μονο αυτό για να κρατηθει μια ταινια; Αμφιβαλλω. Πραγματικα δεν ξερω τι είναι αυτό που διεκριναν οι λεγομενοι «ειδικοι»… Είναι ένα εργο βιαιο, αργο, σκοτεινο, αδιαφορο και εντελως μα εντελως ανουσιο! Από το πρωτο κιολας δευτερολεπτο καταβαλεις υπερπροσπαθειες για να το παρακολουθησεις –από περιεργεια και μονο γιατι ακουστηκε, όχι γιατι τραβαει ως ταινια- περιμενεις το πολυποθητο τελος να δεις μηπως και λεει κατι εκει, αλλα φυσικα δεν λεει τιποτα, συχτηριζεις, νιωθεις παντελως ηλιθιος που δεν καταλαβες γιατι η ταινια είναι καλη και κινδυνευεις να σπασεις το dvd player από τα νευρα. Σαφως και δεν προτεινω να το δειτε.
Ο ΚΑΛΟΣ ΓΕΡΜΑΝΟΣ – The good German
(George Clooney, Cate Blanchett, Tobey Maguire, Beau Bridges
– Σκηνοθεσια:Steven Soderbergh)
Ακρως ατμοσφαιρικο κατασκοπευτικο, πολεμικο δραμα με ένα εξαιρετικο πρωταγωνιστικο διδυμο. Μαυροασπρη εικονα και νουαρ ατμοσφαιρα, σε μια ταινια που πραγματικα θυμιζει τον κλασσικο αμερικανικο κινηματογραφο σε μια βελτιωμενη εκδοχη!
Βερολινο, Ιουλιος 1945. Ο αμερικανος δημοσιογραφος Τζεηκ Γκεϊσμερ φτανει στο μεταπολεμικο Βερολινο ελπιζοντας να βρει ένα καλο αρθρο για τη στηλη του. Αντ`αυτου συναντα τη γοητευτικη Λενα, την παλια του αγαπη, ο οποια όπως αποδεικνυεται βρισκεται μπλεγμενη σ`έναν κυκλο μυστηριου και απατης μαζί με τον νεαρο εραστη της. Τα πραγματα περιπλεκονται μετα από μια δολοφονια που κανενας δεν φαινεται διατεθημενος να εξιχνιασει.

ΤΟ ΚΗΝΥΓΙ ΤΗΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣ – The pursuit of happyness
(Will Smith, Jaden Smith, Thandie Newton)
Συγκινητικο, γλυκο και ανθρωπινο, μακραν η καλυτερη ταινια του Γουιλ Σμιθ, προκειται για την αληθινη ιστορια του Κριστοφερ Γκαρνερ, ενός από τους πιο επιτυχημενους χρηματιστες στην ιστορια. Η ταινια αφηγειται τη ζωη του, πριν γινει χρηματιστης, όταν ανεργος, αστεγος και πατερας ενός μικρου παιδιου που πρεπει να μεγαλωσει μονος, προσπαθουσε να βρει δουλεια.
Μια ταινια υμνος στην ανθρωπινη θεληση και δυναμη αλλα και το υποκριτικο ντεμπουτο του μικρου Τζεηντεν Σμιθ, γιου του Γουιλ, που υποδυεται τον γιο του και στην ταινια.

Η ΚΟΙΛΑΔΑ ΤΟΥ ΗΛΑ – In the vallley of Elah
(Tommy Lee Jones, Charlize Theron, Jason Patric, Susan Sarandon, James Franco, Josh Brolin – Σκηνοθεσια:Paul Haggis)
Ένα πολιτικο-στρατιωτικο-αστυνομικο-κοινωνικο δραμα, από τον σκηνοθετη του Crash, ο οποιος όμως σφοδρα μας απογοητευει εδώ. Δεν είναι κακη ταινια, αλλα είναι μια ταινια που μονο οι αμερικανοι θα μπορουσαν να γυρισουν. Προσπαθει τοσο σκληρα να καταγγειλει το συστημα που καπου χανει το δικιο της. Αν και συμφωνεις με την ιδεα σε εκνευριζει το μηνυμα που θελει να περασει γιατι δεν σου αφηνει κανενα περιθωριο σκεψης, κρισης ή επιλογης, αντιθετα με το Crash που αυτό ηταν το μεγαλυτερο του πλεονεκτημα.
Η ιστορια είναι αυτή του Χανκ Ντιρφιλντ, βετερανου του Βιετναμ, του οποιου ο γιος προκειται να επιστρεψει τωρα από τον πολεμο στο Ιρακ. Μαθαινει όμως ότι ο γιος του αγνοειται και λιγο αργοτερα βρισκεται το πτωμα του. Ο Χανκ, αποφασισμενος να μαθει τη συνεβη αρχιζει τις ερευνες…
ΤΟ ΚΟΥΡΔΙΣΤΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ – A clockwork orange
(Malcom McDowell, Steven Berkoff – Σκηνοθεσια:Stanley Kubrick)
Ανατρεπτικη, εναλλακτικη, φουτουριστικη, μεγαλειωδης, αναρχικη, βιαιη, προκλητικη, αριστουργηματικη, ιδιοφυης, το Κουρδιστο Πορτοκαλι, αποτελει σιγουρα μια από τις σημαντικοτερες ταινιες του Κιουμπρικ και έναν αδιαμφισβητητο σταθμο στον κινηματογραφο. Γυρισμενο το 1971, αναφερεται σε ένα κοντινο μελλον και μας δηιγειται την ιστορια του Αλεξ, ενός ανηλικου «παραβατη» όπως τους λενε, ο οποιος βρισκεται στην φυλακη για τον βιασμο και τον φονο μιας κοπελας. Στη φυλακη του προτεινουν να δοκιμασει μια εναλλακτικη θεραπεια καταστολης βιας, με την οποια μπορει να μειωσει την ποινη του στο μισο. Ο Αλεξ δεχεται, η θεραπεια εχει αποτελεσμα και όταν αποφυλακιζεται είναι ενας ανθρωπος ο οποιος απεχθανεται τη βια, είναι όμως αναγκασμενος να επιβιωσει σε μια ακρως βιαιη κοινωνια.

Τρίτη, 19 Μαΐου 2009


ΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΦΑΝΑΡΙΑ – (ξενος τιτλος: The red lanterns)
(Τζενη Καρεζη, Μαιρη Χρονοπουλου, Δημητρης Παπαμιχαηλ, Γιωργος Φουντας, Μανος Κατρακης, Αλεξανδρα Λαδικου, Δεσπω Διαμαντιδου, Κατερινα Χελμη, Φαιδων Γεωργιτσης, Ελενη Αννουσακη, Νοτης Περιγιαλης – Σκηνοθεσια:Βασιλης Γεωργιαδης)
Εξαιρετικη ελληνικη ταινια, του παλιου, κλασσικου ελληνικου κινηματογραφου, με καποιους από τους μεγαλυτερους ελληνες ηθοποιους εκεινης της εποχης, αφησε ιστορια, και ακομη και σημερα που «κοροϊδευουμε» τις παλιες ελληνικες ταινιες, βλεπεται παρα πολύ ευχαριστα προκαλλωντας την ιδια συγκινηση. Ταινια αληθινη, διαχρονικη, ουσιαστικη, βαθια ανθρωπινη που αγγιξε τις καρδιες χιλιαδων ανθρωπων και γεννεων ανα τον πλανητη, καθως εφτασε να προταθει για το Οσκαρ Καλυτερης Ξενογλωσσης Ταινιας το 1963.
Η ταινια αφηγειται τη ζωη των κοριτσιων που ζουσαν στο λιμανι του Πειραια επιβιωνοντας ως πορνες.
Ο ΚΑΙΡΟΣ ΤΩΝ ΠΕΤΑΛΟΥΔΩΝ – In the time of the butterflies
(Salma Hayek, Marc Antony)
Μιλωντας για τηλεταινιες παντα εχουμε στο μυαλο μας καποιες β` παραγωγες με αγνωστους συνηθως ηθοποιους, που δεν βγαινουν ποτε στις αιθουσες και αν είναι καλες ισως πανε καλά ως dvd. Ο Καιρος των Πεταλουδων, ερχεται για να αποδειξει πως δεν εχει καμια σημασια η υποτιθεμενη «ποιοτητα» μιας ταινιας, αλλα η ουσια της. Προκειται για την αληθινη, συγκλονιστικη ιστορια των αδελφων Μιραμπαλ που την δεκαετια του `60, δολοφονηθηκαν για την συμμετοχη τους στην καταλυση της δικτατοριας του στρατηγου Τρουχιλο στη Δομηνικανικη Δημοκρατια. Όταν στις 25 Νοεμβριου 1960, ανακαλυφθηκαν τα πτωματα των τριων αδελφων, ο επισημος τυπος το ανεφερε ως ατυχημα, ενώ ποτε δεν εγινε κανενας λογος για την επιβιωση της τεταρτης αδελφης ή για την συμμετοχη τους στην επανασταση. Η ταινια, εξιστορει την πραγματικη τους ιστορια και ριχνει φως στην υποθεση παραδινωντας στοιχεια όπως το πώς η Μινερβα εκανε την αρχη προκαλλωντας τον Τρουχιλο, πως η Πορσια εγινε αντιπαλος της ιδιας τους της εκκλησιας, πως η Μαρια Τερεζα μπηκε στην επανασταση μεσα από έναν μεγαλο ερωτα και πως ολες εχασαν τα φτερα τους αλλα ποτε το κουραγιο τους. Ηταν γνωστες ως «Οι πεταλουδες».

Δευτέρα, 18 Μαΐου 2009

ΚΑΠΟΤΕ ΣΤΟ ΜΕΞΙΚΟ – Once upon a time in Mexico
(Antonio Banderas, Johnny Depp, Salma Hayek, Mickey Rourke, Eva Mendes, Enrique Inglesias, Cheech Marin, Willem Dafoe – Σκηνοθεσια:Robert Rodriguez)
Μετα το Desoerado, το Καποτε στο Μεξικο, ερχεται για να κλεισει την τριλογια του Μαριατσι. Στο ιδιο φασαριοζικο και εκδικητικο υφος, ο Ροντριγκεζ βαζει τον Μπαντερας πιο θυμωμενο από ποτε να τα κανει όλα ρυμαδιο, κηνυγωντας αυτή τη φορα να εκδικηθει τον θανατο της αγαπημενης του Χαγιεκ, σε μια ταινια με παρα πολύ δραση, ιδιαιτερο χιουμορ και ανυπακρτη υποθεση.
Σε καμια περιπτωση δεν καταφερνει να φτασει την επιτυχια του Desperado, το Καποτε στο Μεξικο, εχει ένα άλλο ατου: τον Τζονι Ντεπ σε έναν από τους πιο απολαυστικα κακους και διεφθαρμενους ρολους της καριερας του, να αποτελει τον μοναδικο λογο για τον οποιο αξιζει να δει κανεις αυτή την ταινια!
ΚΑΠΟΤΕ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ – Once upon a time in America
(Robert De Niro, James Woods, Elizabeth McGovern, Treat Williams, Joe Pesci, William Forsythe, Jennifer Connelly – Σκηνοθεσια:Sergio Leone)
Από τις πιο κλασσικες, αγαπημενες, υποβλητικες, και νοσταλγικες ταινιες ολων των εποχων, το Καποτε στην Αμερικη, αποτελει ένα από τα σημαντικοτερα μαφιοζικα εργα στην ιστορια του κινηματογραφου, και δημιουργια ενος μεγαλου σκηνοθετη. Καταπληκτικη μουσικη που αφησε ιστορια και ο Ντε Νιρο σε μια από τις σημαντικοτερες ερμηνειες της καριερας του.
Η ταινια αφηγειται την ιστορια τεσσαρων φιλων εβραϊκης καταγωγης, που ζουν στην Νέα Υορκη του 1920. Η παιδικη τους ηλικια, η αφοσιωση που ενιωθαν ο ενας για τον άλλο, η εισοδος τους στο εγκλημα και φυσικα η τραγωδια που αναποφευκτα το ακολουθει. Παρουσιασμενο γλυκοπικρα, μεσα από τα ματια του Νουντλς, κεντρικου ηρωα της παρεας, ο οποιος επιστρεφει μετα από 35 χρονια, προσπαθωντας να ξορκισει το παρελθον του, μια ιστορια φιλιας, ενηλικιωσης, ερωτα και προδοσιας που αποτελει σταθμο του κινηματογραφου και δεν πρεπει να χασετε!
ΚΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – La mala educacion
(Gael Garcia Bernal – Σκηνοθεσια:Pedro Almodovar)
Μια από τις καλυτερες κατ`εμε ταινιες του Πεδρο Αλμοδοβαρ, αν και οι κριτικοι εχουν αντιθετη αποψη, θεωρωντας την μια από τις χειροτερες! Μια συγκλονιστικη ερμηνεια από τον Γκαελ Γκαρσια Μπερναλ –είναι πραγματικα αγνωριστος-, που εκτοξευσε την ηδη δυναμικη καριερα που ειχε ξεκινησει, και μια σκληρη για τα δεδομενα του Αλμοδοβαρ ταινια που θιγει μεγαλα και αμφιλεγομενα θεματα, φυσικα με το δικο του μοναδικο υφος.
Προκειται για την ιστορια του Ιγκναθιο και του Ενρικε, δυο παιδικων φιλων, που μαζί ανακαλυψαν το σεξ, τον φοβο και την αγαπη τους για τις ταινιες, στο καθολικο σχολειο Σαιντ Τζον, την δεκαετια του 60. Δεκαεξι χρονια μετα, ο Ενρικε, περφορμερ που ακουει στο ονομα Ανχελ, θα χτυπησει την πορτα του Ιγκναθιο, καταξιωμενου σκηνοθετη, με ένα σεναριο το οποιο είναι βασισμενο στην καθημερινοτητα που περνουσαν ως παιδια στο Σαιντ Τζον.
ΟΙ ΚΟΡΕΣ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΗΣ – The Magdalene Sisters
(Σκηνοθεσια:Peter Mullan)
Συγκλονιστικο δραμα εποχης, καθαρα σινεφιλ και ευρωπαϊκη ταινια, η οποια όμως μενει αξεχαστη απαξ και την δεις! Ιρλανδια, 19ος αιωνας. Τεσσερις κοπελες στελνονται σε ένα καθολικο μοναστηρι για να τιμωρηθουν για την δηθεν αμαρτωλη συμπεριφορα τους. Η Κρισπινα και η Ροουζ εφεραν στον κοσμο παιδια χωρις να είναι παντρεμενες. Η Μαργκαρετ επεσε θυμα βιασμου από τον ξαδελφο της, ενώ η ορφανη Μπερναντετ φλερταρει με αγορια. Ολες πρεπει να δουλεψουν σκληρα, κατω από την επιβλεψη των αυστηρων καθολικων καλογριων ενώ υποκεινται σε σαδιστικες τιμωριες κάθε φορα που παρακουν καποια από τις καλογριες.

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΩΝ ΧΑΜΕΝΩΝ ΠΟΙΗΤΩΝ – Dead poets society
(Robin Williams, Ethan Hawke – Σκηνοθεσια:Peter Weir)
Κλασσικη ταινια, ανθρωπινη, συγκινητικη, από τις καθαρα αμερικανικες-περναω τα σωστα μηνυματα-, που όμως πραγματικα αξιζει να δει κανεις.
Προκειται για την ιστορια του Τζον Κιτινγκ, καθηγητη αγγλικης λογοτεχνιας, και των μαθητων του, τους οποιους μυει στον Κυκλο των Χαμενων Ποιητων, όπως του ελεγε, και τους προτρεπει να αρπαζουν τις ευκαιριες που τους δινονται. Οι μαθητες, ο καθενας με την δικη του προσωπικη ιστορια, φαινεται να εχουν τον Κιτινγκ σε ιδιαιτερη εκτιμηση και σιγα σιγα μεσα από το μαθημα του, οι ζωες ολων αρχιζουν να αλλαζουν.

Πέμπτη, 14 Μαΐου 2009

ΚΑΘΑΡΗ – Clean
(Maggie Cheung, Nick Nolte – Σκηνοθεσια:Olivier Assayas)
Δυνατο κοινωνικο δραμα, ανεξαρτητης παραγωγης, με δυο μεγαλους ηθοποιους στους πρωταγωνιστικους ρολους. Η Εμιλι Γουανγκ, 42χρονη μητερα και συζυγος ενός ροκ σταρ, παντα ονειρευοταν να γινει κι εκεινη τραγουδιστρια, καθως ποτε δεν τα κατεφερε όμως, τωρα μανατζαρει τον συζυγο της Λι. Όταν ο Λι βρισκεται νεκρος από υπερβολικη δοση ναρκωτικων, η Εμιλι βρισκεται στη φυλακη. Η επιμελεια του παιδιου της περναει στα χερια των γονιων του Λι, οι οποιοι την κατηγορουν για τον θανατο του παιδιου της. Εξι μηνες μετα, όταν η Εμιλι αποφυλακιζεται, το μονο που θελει είναι να ξανακερδισει το παιδι της και ταυτοχρονα να κανει το ονειρο της πραγματικοτητα.

ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ – Joyeux Noel
(Diane Kruger, Guillaume Canet, Daniel Bruhl, Christian Carion
– Σκηνοθεσια:Christian Carion)
Πολεμικο δραμα, αγγλογαλλογερμανικης συμπαραγωγης, βασισμενο σε πραγματικα γεγονοτα, ταινια συγκλονιστικη, αληθινη, ανθρωπινη, συνδυαζει τη φρικαλεοτητα του πολεμου με την ανθρωπια που ολοι κρυβουμε μεσα μας, σε μια βαθια ποιητικη ταινια, υμνο στην ανθρωπινη υπαρξη.
Πρωτος Παγκοσμιος Πολεμος, 1914. Ο πιο αιματηρος πολεμος στην ιστορια της ανθρωποτητας. Κι όμως, παραμονη Πρωτοχρονιας, στο Δυτικο μετωπο, ξεκινα μια ανεπισημη ανακωχη για να γιορτασουν τον νέο χρονο. Γαλλοι, Σκωτσεζοι και Γερμανοι στρατιωτες πρωτης γραμμης, γνωριζονται, και γιορταζουν μαζί παρα το γεγονος ότι ξερουν πως από το επομενο πρωι ισως χρειαστει να σκοτωσουν ο ενας τον άλλο.

Η ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ – The perfect storm
(George Clooney, Mark Wahlberg, Diane Lane, John C. Reilly, William Fichtner, Mary Elisabeth Mastrantonio, Christopher McDonald – Σκηνοθεσια:Wolfgang Petersen)
Εξαιρετικα καλογυρισμενη θαλασσινη περιπετεια, με δυνατο καστ, και βασισμενη σε πραγματικα γεγονοτα. Οκτωβριος 1991, Βορειος Ατλαντικος. Μετα από μια σειρα καιρικων φαινομενων, ξεσπα μια φονικη καταιγιδα, και το πληρωμα του ψαραδικου Andrea Gail, βρισκεται ακριβως στο κεντρο της.

ΚΡΑΥΓΗ ΑΓΩΝΙΑΣ – Scream
(David Arquette, Neve Campbell, Courteney Cox, Matthew Lillard, Drew Barrymore, Liev Schreiber, Linda Blair – Σκηνοθεσια:Wes Craven)
Νεανικο θριλερακι τρομου, το οποιο γνωρισε τεραστια επιτυχια, απεκτησε αλλα δυο σηκουελ αλλα και ενεπνευσε ολη τη σειρα των παρωδιων «Scary Movie».
Μια ησυχη πολη της Καλιφορνια, τρομοκρατειται από μια σειρα φονων, ενός μασκοφορου κατά συρροην δολοφονου. Η Σιντνεϊ Πρεσκοτ, μια νεαρη εφηβη, της οποιας η μητερα δολοφονηθηκε πριν από έναν χρονο, καταδιωκεται από τον δολοφονο, ενώ ο φιλος και ο πατερας της θεωρουνται βασικοι υποποπτοι.

ΚΡΑΥΓΗ ΑΓΩΝΙΑΣ 2 – Scream 2
(David Arquette, Neve Campbell, Courteney Cox, Sarah Michelle Gellar, Liev Schreiber, Rebecca Gayheart, Portia de Rosi, Heather Graham, Joshua Jackson, Tori Spelling, Luke Wilson, Selma Blair, Matthew Lillard – Σκηνοθεσια:Wes Craven)
Το δευτερο μερος της τριλογιας του τρομου, κυμαινεται στο ιδιο ακριβως υφος με το πρωτο, αλλα δεν καταφερνει να κανει την ιδια εντυπωση. Δυο χρονια μετα τα τραγικα γεγονοτα, η Σιντνεϊ και ο Ραντι προσπαθουν να συνεχισουν τις ζωες τους. Ο Κοττον εχει αποφυλακιστει, ενώ η Γκεηλ, εχει γραψει ένα μπεστ σελλερ με θεμα τους φονους, το οποιο γυριστηκε ταινια. Τη νυχτα της πρεμιερας όμως ενας νεος κυκλος αιματος ξεκινα.

ΚΡΑΥΓΗ ΑΓΩΝΙΑΣ 3 – Scream 3
(David Arquette, Neve Campbell, Courteney Cox, Liev Schreiber, Patrick Dempsey, Emily Mortimer – Σκηνοθεσια:Wes Craven)
Προκειται για το τριτο και τελευταιο μερος της σειρας, το οποιο κλεινει οριστικα πια τον κυκλο του αιματος, χωρις να συγκλονιζει όμως, αφου δεν καταφερνει να διαφερει σε τιποτα από τα δυο προηγουμενα. Η Σιντνεϊ ζει απομονωμενη προσπαθωντας να ξεφυγει από το παρελθον της. Η ζωη της κυλαει ησυχα μεχρι τη στιγμη που από ένα ανωνυμο τηλεφωνημα μαθαινει ότι ενας δολοφονος τρομοκρατει το συνεργειο και τους ηθοποιους του τριτου σηκουελ της ταινιας που ενεπνευσαν τα αρχικα γεγονοτα. Η Σιντνεϊ, ο Ντιουι και η Γκεηλ, βρισκονται στο πλατο για να κλεισουν επιτελους την τριλογια.
ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ – Cleopatra
(Elizabeth Taylor, Richard Burton, Rex Harrison, Martin Landau)
Κλασσικη επικη ταινια, με την Ελιζαμπεθ Τεηλορ στον πιο χαρακτηριστικο ισως ρολο της καριερας της, σε μια ταινια που αφησε εποχη και ακομη και σημερα -46 χρονια μετα δηλαδη- βλεπεται ευχαριστως! Απεσπασε τεσσερα Οσκαρ.
Φυσικα προκειται για την ιστορια της πασιγνωστης για την ομορφια της, Κλεοπατρα, βασιλισσας της Αιγυπτου, η οποια ηθελε να σταθεροποιησει την δυναμη της χρησιμοποιωντας τις εντασεις στη ρωμαϊκη αυτοκρατορια. Η παθιασμενη σχεση της με τον Ιουλιο Καισαρα και στη συνεχεια με τον Μαρκο Αντονιο, ο πολεμος, και η εξουσια είναι τα συστατικα που αποτελουν μια από τις πιο επικες ταινιες στην ιστορια του κινηματογραφου.
ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΤΩΝ ΓΕΝΕΘΛΙΩΝ – Birthday Girl
(Nicole Kidman, Ben Chaplin, Vincent Cassel, Mathieu Kassovitz)
Συμπαθητικη μαυρη κωμωδια, που βλεπεται αρκετα ευχαριστα αλλα για τα δεδομενα ηθοποιων όπως η Κιντμαν, είναι ομολογουμενως «λιγη»…
Ο Τζον, υπαλληλος τραπεζας, γυρω στα 30, ζει μονος και μαλλον δυστυχισμενος. Στα γενεθλια του, περιμενει να ερθει μια ρωσιδα «νυφη κατά παραγελλεια» που αποφασισε να κανει δωρο στον εαυτο του, μην μπορωντας να βρει την καταλληλη γυναικα γι`αυτόν. Όταν η Ναντια φτανει, το πρωτο πληγμα για τον Τζον είναι το ότι δεν μιλαει καθολου αγγλικα. Παρ`όλα αυτά όμως, με το περασμα του χρονου, αρχιζουν να ερωτευονται. Το δευτερο πληγμα, είναι όταν λιγο καιρο μετα, καταφτανουν απροσδοκητα τα ξαδελφια της Ναντιας και ο Τζον βρισκεται μπλεγμενος σε μια περιπετεια που ποτε δεν θα μπορουσε να φανταστει.
Ο ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΗΣ – The good sheperd
(Robert DeNiro, Matt Damon, Angelina Jolie, Alec Baldwin, Billy Crudup, William Hurt, Michael Gambon, Joe Pesci, John Torturo – Σκηνοθεσια:Robert DeNiro)
Εξαιρετικα καλογυρισμενο, υποβλητικο, με νουαρ ατμοσφαιρα, κατασκοπευτικο θριλερ, βασισμενο σε πραγματικα γεγονοτα, με καλο καστ και τον Ντε Νιρο να υπογραφει και την σκηνοθεσια. Η ταινια παρουσιαζει σαραντα χρονια ιστοριας της CIA μεσα από τα ματια του Εντουαρτ Γουιλσον που υπηρξε ιδρυτικο της μελος αλλα και τις σημαντικες στιγμες από την ζωη ενός ανθρωπου που υπηρξε μια από τις πιο αινιγματικες φιγουρες της κατασκοπιας.

ΚΑΦΕΣ ΚΑΙ ΤΣΙΓΑΡΑ – Coffee and cigarettes
(Roberto Benigni, Steve Buscemi, Iggy Pop, Cate Blanchett, Alfred Molina, Bill Murray – Σκηνοθεσια:Jim Jarmusch)
Μαυροασπρη σπονδυλωτη ταινια, χαρακτηριστικοτατο δειγμα της δουλειας του Τζαρμους, θεατρικο, με τις ιστοριες διαφορων ασυνδετων ανθρωπων, να συζητουν γυρω από ένα τραπεζι, με καφε και τσιγαρα. Χιουμοριστικο και πρωτοτυπο, μεγαλο και πολυμορφικο καστ υπο την επιβλεψη ενός ιδιαιτερου σκηνοθετη, ταινια που απεσπασε καλες κριτικες στο κοινο όμως κερδισε ορισμενους φανατικους θαυμαστες αλλα και εχθρους. Ευχαριστο στο συνολο του, χωρις όμως να σου αφηνει καποιο ιδιαιτερο νοημα ή να λεει κατι παραπανω από τον τιτλο του…
ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΟ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΡΕΝΙΟ ΣΚΟΥΛΑΡΙΚΙ – Girl with a pearl earring
(Scarlett Johansson, Colin Firth, Tom Wilkinson, Cillian Murphy
– Σκηνοθεσια:Peter Webber)
Ατμοσφαιρικο, λιτα υποβλητικο, βιογραφικο δραμα σε επιπεδο ευρωπαϊκης ταινιας και με εξαιρετικους ηθοποιους. Νωχελικοι ρυθμοι, καταπληκτικη φωτογραφια που μοιαζει πραγματικα βγαλμενη από πινακα του Βερμεερ και μαγευτικη μουσικη. Απεσπασε 12 βραβεια σε φεστιβαλ σε Ευρωπη και Αμερικη, ενώ προταθηκε για Οσκαρ Καλυτερης Ταινιας και Κουστουμιων χωρις να καταφερει όμως να τα κερδισει. Προκειται για την ιστορια της Γκριτ, της νεαρης υπηρετριας στο σπιτι του γνωστου ζωγραφου του 17ου αιωνα, Γιοχανες Βερμεερ, η οποια υπηρξε η μουσα του για έναν από τους πιο γνωστους του πινακες.

Τετάρτη, 13 Μαΐου 2009



ΚΛΕΙΔΩΣΕΣ; - The strangers
(Liv Tayler)
Εξαιρετικα δυνατο θριλερ, βασισμενο σε πραγματικα γεγονοτα, ατμοσφαιρικο, υποβλητικο, κλειστοφοβικο, ανατριχιαστικο… Η Κριστεν και ο Τζεημς είναι ζευγαρι. Βρισκονται στο πατρικο του Τζεημς για δυημερο, οπου εκεινος σκοπευει να της κανει προταση γαμου. Η εκδρομη όμως μετατρεπεται σε εφιαλτη, όταν αντιλαμβανονται πως δεν είναι μονοι. Τρεις αγνωστοι μασκοφοροι εχουν περικυκλωσει το σπιτι με σκοπο να τους κανουν απλως μια κακογουστη φαρσα, ή και κατι παραπανω απ`αυτό;
ΚΙ ΕΖΗΣΑΝ ΑΥΤΟΙ ΚΑΛΑ… - Ils se marierent et eurent beaucoup d`enfants
(Charlotte Gainsbourg, Yvan Attal, Emmanuelle Seigner, Johnny Depp
– Σκηνοθεσια:Yvan Attal)
Ευχαριστη γαλλικη κομεντι, που παρακολουθωντας τις ζωες δυο ζευγαριων και ενός εργενη φιλου τους, μιλαει για τις σχεσεις, το σεξ, τον ερωτα, τον γαμο, τον χωρισμο, την αγαπη και εν τελει την ιδια τη ζωη. Ο Ζωρζ και η Ναταλι φωναζουν και τσακωνονται συνεχεια. Ο Βενσαν και η Γκαμπριελ αγαπιουνται, εχουν ένα γιο, συχνα όμως νιωθουν παγιδευμενοι ο ενας στον άλλο. Ο Φρεντ είναι εργενης. Εχει πολλες ασημαντες σχεσεις, τη στιγμη όμως που οι δυο φιλοι του είναι στα προθυρα διαζυγιου, εκεινος βρισκει την αληθινη αγαπη…
ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ – As good as it gets
(Jack Nicholson, Helen Hunt, Greg Kinnear, Cuba Gooding Jr)
Εξαιρετικη κομεντι, γλυκοπικρη, αληθινη, από τις ταινιες που μονο ο Νικολσον ξερει να κανει. Ο Μελβιν, ένας ψυχωτικος, μισανθρωπος συγγραφεας, βλεπει ολες τις ισορροπιες της ζωης του να ανατρεπονται όταν ο γκεϊ γειτονας του παθαινει ένα ατυχημα και αφηνει στον Μελβιν την φροντιδα του σκυλου του, και ταυτοχρονα η Καρολ, η μονη σερβιτορα που μπορουσε να ανεχθει τον Μελβιν, αφηνει τη δουλεια της για να φροντισει τον αρρωστο γιο της, με αποτελεσμα ο Μελβιν να μην μπορει πια να παρει ουτε πρωινο!

Τρίτη, 12 Μαΐου 2009

ΚΑΥΤΟ ΑΠΟΡΡΗΤΟ – Burn after reading
(George Clooney, John Malkovich, Brad Pitt, Tilda Swinton, Frances McDormand
– Σκηνοθεσια:Ethan & Joel Coen)
Κωμικη κατασκοπευτικη περιπετεια, με ένα εξαιρετικο καστ, πολύ μεγαλο μπλεξιμο, και ξεκαρδιστικες σκηνες οι οποιες όμως οφειλονται κυριως στην ερμηνεια των ηθοποιων, παρα στο σεναριο.
Ο Οζμπορν Κοξ, πρακτορας της CIA, χανει τη δουλεια του. Η γυναικα του Κεητι, παμπλουτη, πιστευει πιστευει πως ο Οζμπορν τωρα θα της τρωει τα λεφτα και καθως διατηρει ηδη εξωσυζυγικη σχεση με τον Χαρυ, αποφασιζει να χωρισει. Ο δικηγορος της, την συμβουλευει πριν ανακοινωσει στον Οζμπορν την αποφαση της να ψαξει τον υπολογιστη του για να βεβαιωθει ότι ο Οζμπορν δεν εχει ηδη κανει καμια καταχρηση στην περιουσια της. Η Λιντα και ο Τσαντ, δουλευουν σε ένα συνοικιακο γυμναστηριο. Η Λιντα, απελπισμενη να βρει τον αντρα της ζωης της, κλεινει συνεχεια τυφλα ραντεβου μεσω ιντερνετ και παλευει να μαζεψει χρηματα για να κανει πλαστικες και να γινει ομορφοτερη. Όταν στα χερια του Τσαντ, πεφτει μια δισκετα με όλα τα απορρητα εγγραφα της CIA τα οποια κρατουσε ο Οζμπορν, οι δυο τους αποφασιζουν να τον εκβιασουν ώστε να βγαλουν λεφτα. Τα πραγματα όμως περιπλεκονται όταν η Λιντα, γνωριζει σε ένα από τα τυφλα ραντεβου της τον Χαρυ, και όλα χειροτερευουν όταν ο Χαρυ βρισκει στο σπιτι της Κεητι τον Τσαντ και θεωρωντας τον διαρρηκτη, τον σκοτωνει…
ΤΟ ΚΛΑΜΑ ΒΓΗΚΕ ΑΠ`ΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ – (ξενος τιτλος:Crying… silicon tears)
(Αννα Παναγιωτοπουλου, Μιρκα Παπακωσταντινου, Τασος Χαλκιας, Μαρια Καβογιαννη, Τζοϋς Ευιδη, Μιχαλης Ρεππας, Μινα Αδαμακη, Αλεξανδρος Αντωνοπουλος, Χρηστος Βαλαβανιδης, Δημητρης Πιατας, Σοφια Φιλιππιδου, Μιμης Χρυσομαλλης, Ελισαβετ Κωσταντινιδου, Μαρια Λεκακη, Φωτεινη Μπαξεβανη, Χρηστος Σιμαρδανης, Μαιρη Σταυρακελη, Χριστινα Τσαφου, Μαρια Φιλιππου, Τζινη Παπαδοπουλου, Λαμπης Λιβιερατος, Ντινος Αυγουστιδης, Δημητρης Ντασκας, Κωστας Ευριπιωτης, Βασω Γουλιελμακη, Τακης Χρυσικακος, Αντωνης Καφετζοπουλος, Κρατερος Κατσουλης, Βλαδιμηρος Κυριακιδης, Κωστας Κοκλας, Καιτη Κωσταντινου, Πατρικιος Κωστης, Ρενια Λουιζιδου, Δημητρης Λιολιος, Γιωργος Μακρης, Νενα Μεντη, Αριεττα Μουτουση, Νικος Μουτσινας, Βασιλης Παλαιολογος, Γιωργος Παρτσαλακης, Γιαννης Ζουγανελης – Σκηνοθεσια:Μιχαλης Ρεππας & Θανασης Παπαθανασιου)
Από τα ελαχιστα φωτεινα παραδειγματα του ελληνικου κινηματογραφου, ξεκαρδιστικο, πρωτοτυπο, με ένα καστ από το οποιο δεν λειπει σχεδον κανενας ελληνας ηθοποιος, μια συγχρονη ελληνικη ταινια για τις παλιες ελληνικες ταινιες. Σατυριζει, εξυμνει, αλλα και προσφερει αφθονο γελιο το οποιο μας κανει θελοντας και μη να το συγκρινουμε με τον κλασσικο ελληνικο κινηματογραφο! Από την Αστερω, στην Υπολοχαγο Νατασα, και από τα μιουζικαλ στα δραματα του Φωσκολου, δεν υπαρχει ουτε μια σκηνη της ταινιας που να μην παραπεμπει σε μια άλλη ταινια χωρις αυτό να θεωρειται σε καμια περιπτωση κλοπη ή αντιγραφη! Ένα σεναριο πανεξυπνο, ορισμενοι εξαιρετικοι ηθοποιοι αναμεσα στα ονοματα του καστ και η υπογραφη δυο μοναδικων ελληνων δημιουργων, σε μια ταινια που δεν πρεπει να χασετε!

Πέμπτη, 7 Μαΐου 2009


ΚΙ ΑΝ ΦΥΓΩ ΘΑ ΞΑΝΑΡΘΩ… - (ξενος τιτλος: Coming as a friend)
(Μαρια Κεχαγιογλου, Γιαννης Στανκογλου, Μελετης Γεωργιαδης, Ερρικος Λιτσης, Μαριος Ιωαννου)
Α! Λοιπον! Κι αν εχω δει εντελως ακυρες ελληνικες ταινιες… Αυτή όμως, λιγες τη φτανουνε! Πραγματικα ακυρη! Δεν βρισκω άλλη λεξη… ουτε αρχη, ουτε τελος, ουτε σεναριο, ουτε σκηνοθεσια, τιποτα, ΤΙΠΟΤΑ!!! Ελεος δηλαδη! Λυπηθειτε το κοινο τουλαχιστον… Τι να πω… Κι είναι φοβεροι ηθοποιοι, και ο Στανκογλου και η Κεχαγιογλου, ειλικρινα απορω, όχι με το ότι γυριστηκε τοσο ηλιθια ταινια, αλλα με το ότι επαιξαν οι συγκεκριμενοι… Τελος παντων, συγχηστηκα παλι, υποτιθεται ότι αυτό είναι εμπνευσμενο μισο από την Νοσταλγο του Παπαδιαμαντη και το άλλο μισο από αληθινη ιστορια, ισως αυτό να φταιει και για το χαλι της ταινιας αλλα … τι να πω… Είναι η Κεχαγιογλου σ`ένα βουνο καπου στην επαρχια, αγροτισσα που μενει με τον αντρα της, κι ερχεται ο Στανκογλου, ο οποιος βγαινει από τη φυλακη, και η Κεχαγιογλου αποφασιζει να φυγει μαζί του. Αυτό.
ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ …ΤΕΛΕΙΑ – Flawless
(Robert De Niro, Philip Seymour Hoffman – Σκηνοθεσια:Joel Schumacher)
Συμπαθητικοτατη κομεντι, με δυο μεγαλους ηθοποιους στο πρωταγωνιστικο διδυμο, αλλα τον Χοφμαν να κλεβει κανονικοτατα την παρασταση από τον Ντε Νιρο!
Ο Γουολτ, είναι αστυνομικος, σκληρος, ο «ηρωας» της γειτονιας του, και ιδιαιτερα κλειστος, ομοφοβικος σχεδον ανθρωπος. Από την άλλη, ο Ραστι, γειτονας του Γουολτ, είναι μια drug queen που κανει μαθηματα φωνητικης μεχρι να μαζεψει λεφτα για να κανει αλλαγη φυλου. Φυσικα η αντιπαθεια μεταξυ τους είναι αμοιβαια! Όταν ο Γουολτ μετα από ένα βαρυ εγκεφαλικο, εχει προβλημα ομιλιας, οι γιατροι του συστηνουν να κανει μαθηματα φωνητικης, σαν έναν πιο ευχαριστο τροπο θεραπειας. Ο Γουολτ μην εχοντας κανεναν άλλο να στραφει, αναγκαζεται να καταφυγει στον Ραστι…

ΚΟΥΡΑΣΤΗΚΑ ΝΑ ΣΚΟΤΩΝΩ ΤΟΥΣ ΑΓΑΠΗΤΙΚΟΥΣ ΣΟΥ – (ξενος τιτλος: I`m tired of killing your lovers)
(Νικος Αρβανιτης, Θεοφανια Παπαθωμα, Ακυλλας Καραζησης, Αλεξης Γεωργουλης, Μπετυ Αρβανιτη, Ολια Λαζαριδου, Αθηνα Μαξιμου, Σοφια Βογιατζακη
– Σκηνοθεσια:Νικος Παναγιωτοπουλος)
Καλογυρισμενη ελληνικη ταινια, ερωτικο θριλερ, ατμοσφαιρα νουαρ, καλο καστ με καποιες εξαιρεσεις βεβαια, το σεναριο λιγο πασχει ως συνηθως αλλα αυτό είναι το ελαχιστο κακο που μπορει να συμβει στον ελληνικο κινηματογραφο…
Η Σια είναι τραγουδιστρια. Εχει σχεση με τον Θεοφιλο, έναν αρκετα μεγαλυτερο της ιδιοκτητη εκδοτικου οικου, ο οποιος τρελλαινεται από ζηλεια όταν σκεφτεται τους θαυμαστες της Σιας. Όταν ο Θεοφιλος όμως θα βρεθει μπλεγμενος σε μια υποθεση ληστειας και φονου, η Σια, ξεκινα μια σχεση με τον υπευθυνο αστυνομικο, προκειμενου να τον σωσει.
ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΒΙΟΛΙ – Le violon rouge
(Samuel L. Jackson, Greta Scacchi – Σκηνοθεσια:Francois Girard)
Εξαιρετικα ατμοσφαιρικη, ποιητικη, υποβλητικη, καθαρα ευρωπαϊκη ταινια, πρωτοτυπη, καθηλωνει κυριως με τον λυρισμο της παρα με την υποθεση ή τις ερμηνειες. Οφειλω να σημειωσω ότι περιεχει μια από τις καλυτερες και ποιητικοτερες ερωτικες σκηνες στην ιστορια του κινηματογραφου –κατά τη γνωμη μου- χωρις να είναι ερωτικη ταινια ή εστω love story!
Στη σημερινη εποχη, στο Μοντρεαλ, γίνεται μια δημοπρασια οπου θα πουληθει το διασημο βιολι Νικολο Μπουσοτι, γνωστο ως «Το Κοκκινο Βιολι». Καθως η δημοπρασια ξεκινα, παρακολουθουμε με flashbacks ολη την ιστορια του βιολιου, του δημιουργου και στη συνεχεια του κάθε ιδιοκτητη. Από την Ιταλια του 17ου αιωνα οπου φτιαχτηκε, τον 18ο αιωνα σε ένα αυστριακο μοναστηρι, έναν βιολιστη στην Οξφορδη του 19ου αιωνα και την πολιτιστικη επανασταση της Κινας, φτανουμε σημερα, στο Μοντρεαλ, εχοντας γνωρισει όλα τα κρυφα μυστικα του βιολιου που φαινεται να εχει μια δικη του ψυχη… Απλως εξαιρετικο!
ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΔΡΑΚΟΣ – Red dragon
(Antony Hopkins, Ralph Fiennes, Edward Norton, Emily Watson, Harvey Keitel, Philip Seymour Hoffman, Mary Louise Parker)
Εξαιρετικο αστυνομικο θριλερ και κατά τη γνωμη μου, μακραν το καλυτρερο με ηρωα τον Χαννιμπαλ Λεκτερ! Γραμμενο και αυτό από τον συγγραφεα της Σιωπης των Αμνων, Τομας Χαρρις, ο Κοκκινος Δρακος είναι ένα prequel της Σιωπης. Εξαιρετικο καστ, οπου ακομη και οι δευτεροι ρολοι παιζονται από μεγαλους ηθοποιους, υποβλητικη ατμοσφαιρα και εντονη δραση. Ο Ρεϊφ Φαϊνς, καταπληκτικος σε ρολο σχιζοφρενους, κλεβει την παρασταση από τον Αντονι Χοπκινς και καθηλωνει και τους πλεον ακαθηλωτους!
Η υποθεση λιγο πολύ είναι κλασσικη… Ο Γουιλ Γκραχαμ, πρακτορας του FBI καλειται να συλλαβει έναν κατά συρροη δολοφονο που εικαζεται ότι «τρωει» τα θυματα του, για να μπορεσει όμως να φτασει σ`αυτόν θα χρειαστει τη βοηθεια του Δρ. Χαννιμπαλ Λεκτερ –του γνωστου πια καννιβαλου- για να τον καταλαβει…

ΤΑ ΚΑΛΑ ΠΑΙΔΙΑ – Goodfellas
(Robert De Niro, Ray Liotta, Joe Pesci, Lorraine Bracco, Illeanna Douglas, Samuel L. Jackson, Vincent Gallo, Tobin Bell – Σκηνοθεσια:Martin Scorsese)
Μια από τις καλυτερες μαφιοζικες ταινιες ολων των εποχων, και κατά τη γνωμη μου, η δευτερη καλυτερη μετα τον «Νονο»! Εξαιρετικο καστ, νουαρ ατμοσφαιρα, ενας μεγαλος σκηνοθετης μετρ θα ελεγα του μαφιοζικου ειδους, δραση, καλογραμμενοι χαρακτηρες και μια πραγματικη ιστορια που εγινε βιβλιο και από`κει μεταφερθηκε στη μεγαλη οθονη.
‘Από τοτε που θυμαμαι, παντα ηθελα να γινω γκανγκστερ’ είναι η πρωτη ατακα της ταινιας, την οποια αφηγειται ο Χενρι Χιλ, ο κεντρικος ηρωας. Ο Χενρι από την εφηβικη του κιολας ηλικια καταφερνει να ενταχθει στην τοπικη μαφιοζικη συμμορια και να κερδισει τον σεβασμο των γυρω του. Μεγαλωντας εξελισσεται σε σημαντικο μελος της συμμοριας. Ερωτευεται, κανει οικογενεια, αλλα πολύ συντομα βρισκεται αντιμετωπος με τον νομο και η πτωση από την «μεγαλη ζωη» ξεκινα… Μια ιστορια φιλιας, αφοσιωσης, φιλοδοξιας, αρχων, οικογενειας, προδοσιας και ματαιοδοξιας τελικα, πλαισιωμενη με τον κωδικα τιμης της μαφιας, σε μια κλασσικη ταινια που δεν πρεπει να χασετε!

Τρίτη, 5 Μαΐου 2009

ΤΟ ΚΥΜΑ – Die Welle
(Jurgen Vogel, Jennifer Ulrich, Max Riemelt, Frederick Lau
– Σκηνοθεσια:Dennis Gansel)
Μια από τις σπουδαιοτερες –αν όχι ή καλυτερη θα ελεγα εγώ, ταινια του Γερμανικου κινηματογραφου. Στα χναρια του Das experiment, το ιδιο σοκαριστικο, το ιδιο σκληρο, πολύ πιο δυνατο όμως καθως εχει ελαχιστη βια. Σχεδον το ιδιο πολιτικοποιημενο με τις Ζωες των Αλλων, βασισμενο και αυτό σε πραγματικα γεγονοτα, φαινεται να συνοψιζει την ιστορια που εχει σημαδεψει ένα ολοκληρο εθνος, σε γεγονοτα μιας βδομαδας.
Ο καθηγητης Ραϊνερ Βενγκερ είναι γνωστος στο σχολειο που δουλευει για τις ανορθοδοξες μεθοδους του, αυτές είναι όμως που τον κανουν και εξαιρετικα αγαπητο στους μαθητες του. Όταν ο Βενγκερ αποφασιζει να κανει ένα πειραμα με σκοπο να δωσει στα παιδια να καταλαβουν την εννοια της απολυταρχιας, η κατασταση θα ξεφυγει από τον ελεγχο του και πολύ συντομα ο ιδιος θα εχει ξαμολυσει ένα κυμα βιας στην πολη, το οποιο εχει ολεθριες συνεπειες για τα παιδια αλλα και για τον ιδιο.
Μια ταινια που σιγουρα αξιζει να δειτε, καλογυρισμενη, υποβλητικη, με εξαιρετικες ερμηνειες και ένα τεραστιο υποβαθρο μεγαλων συζητησεων που σιγουρα την ακολουθουν, η οποια κανει ολες τις αμερικανικες ταινιες με θεμα την οργη της νεολαιας να μοιαζουν παραμυθακια του Disney!